Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2009

Ψηλά αφόδευε και τήρα γύρω

Προς ομάδα προγραμματισμού.
Κυρίαι και κύριοι,
Το εγχείρημα πρέπει να είναι εντυπωσιακόν, πρωτότυπον, ελκυστικόν. Το περιβάλλον, φιλικόν και εύχρηστον. Αι δυνατότητες τεράστιαι, καθ’ όσον προβλέπεται πλημμυρίς αρθρογράφων και χρηστών. Λάβετε ,όμως, υπ’ όψιν σας και το εξής. Θα ενοχληθούν αρκετοί άμα τη ενάρξει λειτουργίας. Τουτέστιν, πρέπει να έχουν γνώσιν οι φύλακες. Τα οχυρωματικά έργα πρέπει να είναι απροσπέλαστα από τον εχθρόν, όστις καραδοκεί και αναζητεί την κερκόπορταν. Οφείλετε ,λοιπόν, να ακολουθήσετε την επί Τουρκοκρατίας τακτικήν των κυνηγημένων, όταν καθίστατο επιτακτική η ανάγκη δια την «ανάγκη των». Ο Τούρκος ηδύνατο να τους καταλάβη εξαπίνης και με βράκας εις κατιούσαν πορείαν. Η λύσις, ουν, ήτο η εξής, την οποίαν σας προτείνω να ακολουθήσετε εις τον προγραμματισμόν ασφαλείας τής εν δημιουργία ιστοσελίδος. Κι επειδή οι πολλοί λόγοι πενία εστίν, ιδού η τακτική:






Υ.Γ. Διότι αλλέως, "μηδέν εις το πηλίκιον" που λέει κι ένας άλλος Πρόεδρος.

47 σχόλια:

  1. «Μηδέν στο πηλήκιο»!
    Tου Χρηστου Γιανναρα

    Ναι, το είπε ο ανελλήνιστος: «Και τι κατάφεραν οι αντίπαλοί μας; Μηδέν στο πηλήκιο»!

    Υπήρξε υπουργός Παιδείας, υπουργός Εξωτερικών, ετοιμάζεται να είναι αυριανός πρωθυπουργός των Ελλήνων. Και δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πηλίκον» (αποτέλεσμα της διαίρεσης δύο αριθμών) από το «πηλήκιο» (στρατιωτικό κάλυμμα της κεφαλής).

    Η Ελλάδα δεν είναι ούτε γεωγραφία ούτε Ιστορία αλλοτριωμένη σε ιδεολόγημα. Είναι στάση ζωής και νόημα ζωής σαρκωμένα και τα δύο στη γλώσσα. Οσο υπήρχαν Ελληνες, πρώτη ανάγκη είχαν: «Ελευθερία και γλώσσα» (Σολωμός). Ελευθερία είναι η κατακτημένη ετερότητα, η ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου, να αυτοκαθορίζεσαι, όχι να σε διαφεντεύουν άλλοι. Και η γλώσσα σαρκώνει την ετερότητα, καθιστά τον αυτοκαθορισμό κοινή, κοινωνούμενη πράξη.

    Ο ανελλήνιστος πολιτικός αρχηγός δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πηλίκον» από το «πηλήκιο». Πώς να εμπιστευθούμε ότι καταλαβαίνει πού βρίσκονται τα γλωσσικά σύνορα της ελληνικής ετερότητας: ποια η διαφορά (βιωματικού φορτίου αιώνων) ανάμεσα στην «κοινωνία» και στη «societas», στη «δημοκρατία» και στη «respublica», στον «λόγο» και στη «ratio», στην «αλήθεια» και στη «veritas», στο «πρόσωπο» και στην «persona», στον «νόμο» και στη «lex». Και αν στις διαφορές αυτές δεν έχει ριζωμένα παιδικά βιώματα πατρίδας, τι θα υπερασπίσει σαν πρωθυπουργός; Το ακαθάριστο εθνικό προϊόν και την κατά κεφαλήν καταναλωτική ευχέρεια; Αλλά τότε ας δικτυωθεί καλύτερα η οικογένειά του να τον κάνει πρωθυπουργό σε κράτος με γλώσσα (και συνείδηση) δίχως ετερότητα - σε κανένα Βέλγιο ή Λουξεμβούργο.

    Οι επερχόμενες εκλογές, στις 4 Οκτωβρίου 2009, θυμίζουν κάτι από τις αποφράδες εκείνες του Νοεμβρίου 1920, τότε που οι Ελληνες, ασυλλόγιστα και φανατισμένα, όδευαν προς τη συμφορά. Σαν οσμή και τώρα στην ατμόσφαιρα η ανατριχίλα από το κακό που συνοδεύει πάντα την αλογία και την τυφλότητα. Και μάλιστα χωρίς να υπάρχει σήμερα αμφιλεγόμενος ηγέτης, δίλημμα για τον λαό. Μια παράδοση στόχων αλήθειας και ποιότητας ζωής τρεισήμισι χιλιάδων χρόνων παραδίνεται (από αμηχανία, αγανάκτηση ή απερισκεψία) στα χέρια ενός ανθρώπου που δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πηλίκον» από το «πηλήκιο».

    Δεν φταίει που είναι ανελλήνιστος ο μεθοδικά κατασκευασμένος «ηγέτης». Δεν είχε παιδικά βιώματα πατρίδας στην Ελλάδα ούτε γλώσσα μητρική τα ελληνικά. Το κρίμα και η ιστορική ευθύνη είναι των παραιτημένων από τη σκέψη και την κρίση τους ψηφοφόρων. Ο ίδιος απέδειξε απροσχημάτιστα πόσο έτοιμος είναι να απεμπολήσει κοιτίδες της ελληνικής πρότασης πολιτισμού, όταν προπαγάνδιζε, δίχως αιδώ ή λύπη, την εξωφρενική πλεκτάνη του Σχεδίου Ανάν για την Κύπρο. ΄Η, πριν από λίγες μέρες, με τις δηλώσεις του εκπροσώπου του για το Σκοπιανό.

    Στην προεκλογική του εκστρατεία μιλάει μόνο για λεφτά, πώς θα μπουκώσει τον Ελλαδίτη της παρακμής με ψευδαισθητική ευζωία. Ούτε λέξη για τις τουρκικές έμπρακτες (καθημερινής βίας) απαιτήσεις κυριαρχίας στο Αιγαίο, για τα πολιτικά καμώματα του «κομμουνιστή» (αλλά νατοϊκής ποδηγέτησης) προέδρου της Κύπρου να νεκραναστήσει, μαζί με τον Ταλάτ, την εκτρωματική πανουργία του Ανάν. Ούτε σχολίασε ποτέ (όπως και κανένας Ελλαδίτης πολιτικός) τον προγραμματικό αφελληνισμό της παιδείας και των θεσμών στην Κύπρο από το καθεστώς Χριστόφια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ορθολογικό συμπέρασμα είναι αδυσώπητο: Η ελληνικότητα της Κύπρου, η ελληνικότητα του ονόματος Μακεδονία αφήνουν παγερά αδιάφορο τον αυριανό πρωθυπουργό της Ελλάδας. Τι φυσικότερο να τον αφήνει αδιάφορο και η ελληνικότητα του Αιγαίου, της Θράκης, του Καστελλόριζου, της Λήμνου, της Μυτιλήνης. Με ανελλήνιστη ηγεσία, βουβή και άλαλη για τα εθνικά θέματα, ο ορθολογισμός μεταγγίζει τον φόβο της σαφέστατα επαπειλούμενης συμφοράς. Γι' αυτό και οι επερχόμενες εκλογές θυμίζουν κάτι από τις αποφράδες εκείνες του 1920, έχουν μια πρόγευση φόβου προσφυγιάς, ξεριζωμού, ίσως αίματος. Τα σημάδια της πολιτικής «σταδιοδρομίας», ώς τώρα, του γλωσσικά ανελλήνιστου μάλλον βεβαιώνουν ότι, αν γίνει πρωθυπουργός, η «λύση» του Κυπριακού, του Σκοπιανού, της μοιρασιάς του Αιγαίου θα επιβληθεί μέσα σε εβδομάδες ή ελάχιστους μήνες. Ομως Θρακιώτες, Καστελλοριζιοί, Μυτιληνιοί, μέσα στο περίπου 40% των Ελλαδιτών ψηφοφόρων, χοροπηδάνε, με πράσινες σημαιούλες, κάτω από το μπαλκόνι του ξενότροπου κομματάρχη διαδηλώνοντας την ίδια εκείνη επιλογή του 1920: «Μικράν Ελλάδα», συρρικνωμένη, και ούτε λόγος για «έντιμον» - σήμερα τη θέλουμε «πάροχον καταναλωτικής ευχέρειας».

    Εναλλακτική λύση; Μα είναι φανερό πως δεν υπάρχει, ο ανελλήνιστος δεν έχει αντίπαλο. Η «Νέα Δημοκρατία» έχει τελειώσει πολιτικά, ήταν είκοσι χρόνια ανύπαρκτη ως αντιπολίτευση και πέντε χρόνια ανύπαρκτη ως κυβέρνηση. Σίγουρα δεν μπερδεύει το «πηλίκον» με το «πηλήκιο», αλλά έχει πια αποδείξει, επί είκοσι έξι χρόνια, ότι είναι το ίδιο ή και πιο θεαματικά ανελλήνιστη: στα μπλα-μπλα που με στόμφο εκφέρει και στα αυτοκτονικής ατολμίας διαχειριστικά της ενεργήματα. Δεν πιστεύει αυτό το κόμμα σε τίποτα, το μόνο που ήθελε, και προσπάθησε υστερικά, ήταν να γίνει ΠΑΣΟΚ. Και δεν τα κατάφερε. Αποδείχτηκε, εκτός από εξωφρενικά ανίκανη, και ανήκεστα φαύλη.

    Μένει ακόμα μία εβδομάδα ώς τις εκλογές. Η πορεία της χώρας είναι προδιαγεγραμμένη, όσοι οσφραίνονται τα επερχόμενα νιώθουν ανήμποροι να αναχαιτίσουν την αλογία. Για την εξαφάνιση των «εθνικών» θεμάτων και της άμυνας από την προεκλογική ατζέντα θα μπορούσε να έχει υπάρξει κάποια παρήγορη παρέμβαση (συμβολική αντίσταση συλλογικής αξιοπρέπειας) της Ακαδημίας Αθηνών, της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Εχει μάλλον χαθεί η επίγνωση ότι μπροστάρηδες στην κοινωνία δεν μπορεί να είναι μόνο οι ανυπόληπτοι επαγγελματίες της εξουσιαστικής μονομανίας και ιδιοτέλειας.

    Τουλάχιστον, στην εβδομάδα που απομένει, ας μπορούσε να εμφανιστεί ένας τίμιος και ανυστερόβουλος «εκλογολόγος» από αυτούς που σπουδάζουν την σε βάρος μας πανουργία των εκλογικών νόμων, να μας συμβουλέψει: Ποια είναι η αποτελεσματικότερη οδός για να αποτραπεί η αυτοδυναμία του ανελλήνιστου: Η αποχή; Η υπερψήφιση εξωκοινοβουλευτικών κομματιδίων «της πλάκας»; Το λευκό; Το άκυρο;

    Στη δεκαετία του 1950 ή '60, αν ένας πολιτικός μιλούσε για «μηδέν στο πηλήκιο» θα είχε τελειώσει αυθημερόν την καριέρα του μέσα στον γενικό καγχασμό. Η γλωσσική ευαισθησία ήταν τέτοια, που επέτρεπε στο χιούμορ του Μποστ να λειτουργεί καθολικά στην ελληνική κοινωνία και να σπάζει κόκαλα. Σήμερα, μια σατυρική ιδιοφυΐα με τη γλώσσα του Μποστ δεν θα προκαλούσε ούτε μειδίαμα. Μέσα σε πενήντα χρόνια οι Ελληνες ξεριζώθηκαν μεθοδικά από τη συνέχεια της γλώσσας τους, από την κοινή σάρκα και κοινωνούμενη πράξη του αυτοκαθορισμού τους, της ετερότητάς τους.

    Αυτή η απώλεια φαίνεται πως πρέπει να μετρηθεί και με εδαφική συρρίκνωση. Το ιστορικό τέλος ιστορικών λαών πάντοτε εντοπίζεται και χαρτογραφημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς στιγμή τρόμαξα. Διάβασα ΨΗΛΑ αφόδευε και τήρα γύρω και νόμισα ότι τελικά ο Σακάτης υπερπήδησε το 2667 και τι θα έχουμε να λέμε μετά. ουουου χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλα τελικά γίνονται μέχρι να αφοδεύσει και ο τελευταίος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο μεταξύ ο shareseller συνεχίζει να είναι απαισιόδοξος. Το καταγράφουμε αυτό. Τι να πουλάει δεν θα μας το καταγράψει κανείς?

    Τέλος ο karasko μιλάει για 2810. Ώρε ποιος καρπαζοεισπράκτωρ γκουρού μίλησε πρώτος για 2800?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το μόνο ανησυχητικό στοιχείο αποτελεί η εξαφάνιση του Στρατηγού. Αυτό προς αξιολόγηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζήτω οι Γκουρούδες!
    Το site θα έχει σε καρτούν τους γκουρούδες μας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καράφλα, έχεις μονομανία! Κονομάς τουλάχιστον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Tί να κονομάνε αυτοί, ρε καράφλα; Τα λεφτά τους για τη λαϊκή παίζουν..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ορίστε εγώ θα φταίω μετά? ο επαγγελματίας κουρέας διερωτάται τι ακολουθεί.
    Εμείς θα σου πούμε βρε τι ακολουθεί? Εσύ είσαι ο ειδικός και γιατί οπωσδήποτε θα πρέπει να ακολουθεί κάτι? Αλλά και αν ακολουθεί, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι εσύ θα το ξέρεις?

    Εγώ usound είμαι δηλωμένος γκουρουπνίχτης και θα τους κάνω πλάκα μέχρι να τους βαρεθώ. Μερικοί διαβάζοντας με ίσως να καταλάβουν ότι οι άνθρωποι εκτός απο πολλές φάπες είναι και για ατελείωτα γέλια.

    Με κλείσιμο πάνω απο 2677, εσύ δεν είσαι περίεργος να δεις τι θα εφεύρει πάλι ο γκουρού της καρπαζιάς που όλα τα ξέρει? Έχουμε να ρίξουμε πολύ γέλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για να μην θυμηθούμε το περίφημο ''Η άνοδος τελείωσε εχτές''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σιγά, ρε καράφλα, μη διαβάζω τις παπαριές τού κάθε αγράμματου αναληταρά! Ούτε είμαι αυτιστικός να μελετώ γραμμούλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγω παλι δεν ειμαι αυτιστικη να παιρνω τοις μετρητοις τα γραφομενα του θεολογου ή φιλοσοφου -εχω μπερδευτει, οπως μπερδευτηκαν κι αυτοι που τοτε του εδωσαν την εδρα -κυριου Γιανναρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλά εσύ, λόγω μειωμένου budget, πάρτα με δόσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. usound
    στις αγορές όλοι μεταξύ μας είμαστε αντίπαλοι ή αν θέλεις αντισυμβαλλόμενοι, αν σε χαλάει η ορολογία ''αντίπαλοι''. Συνεπώς τους διαβάζουμε όλους, ειδικά τους αυτιστικούς. Ας λένε φωναχτά τι σκέπτονται και εμείς θα ξέρουμε που να τους περιμένουμε και πως να τους συμπεριφερθούμε.
    Αν ξέραν τι θα συμβεί δεν θα μιλούσαν δυνατά. Νομίζουν ότι ξέρουν. Εμείς όταν αυτοί γράφουν ξέρουμε τι θα κάνουν, άρα έχουμε πλεονέκτημα απέναντι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ Πρόεδρε,

    Θα χρησιμοποιήσω την ρήσιν ενός ημίσοφου φίλου μου ΑΕΚΤΖΗ κουμπάρου μου όταν το προειδοποίησα ότι η συμπεριφορά του ήταν ανοικτό βιβλίο για τους εταιρικούς "αντιπάλους" του.

    Χέστηκα, γιατί δεν ξέρουν να διαβάζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. A ρε usound , και ήμουν έτοιμος να το κάνω ξεχωριστή ανάρτηση. Δεν το είχα αντιληφθεί, το παιδί είναι γεμάτο εκπλήξεις.
    Το προωτοδιάβασα χθές, και το βράδυ είδα το στιγμιότυπο στον Λαζόπουλο, στα βιντεάκια που βάζει. Ρε συ ο άνθρωπος το είπε φωναχτά, μπροστά σε κόσμο, χωρίς να πιέζεται από χρονόμετρα και συνομιλητές.

    Τελικά πλάκα, πλάκα, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.

    Αυτή την στιγμή δεν το λέω με διάθεση επικριτική ἤ επιτιμητική. Έναν ασθενή δεν το κατηγορείς επειδή είναι άρρωστος.

    Νάντια, η διαφορά Γιανναρά και ΓΑΠ δεν μετριέται με τίτλους σπουδών. Μικρή σημασία έχουν εξ'άλλου.
    Η σοφία ἤ η διαύγεια πνεύματος δεν πιστοποιούνται με βιβλία.
    Απλά ο ένας είναι εγγράμματος και ο άλλος αγράμματος. Ο ένας έχει μια πορεία στον χώρο του, ο άλλος είναι ξεκάρφωτος. Στα λεγόμενα του πρώτου μπορείς να σταθείς και να αφιερώσεις χρόνο συμφωνώντας η διαφωνώντας, ο δεύτερος όμως σαν παρουσία είναι αποκαρδιωτική, που δυστυχώς πέρα από καθαρά πολιτικές επιπτώσεις, δουλεύει και σαν πρότυπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. O zara ξανακτυπησε!

    Και βεβαια καμια προθεση δεν ειχα να εντοπισω τις διαφορες μεταξυ τους.
    Ο Ορθοδοξος μεμψιμοιρος υπερτατος κριτης ολων γνωριζει καλα Ελληνικα , ο αλλος οχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χεχεχε...εννοείς το χθεσινό για τις ξένες γλώσσες της Δαμανάκη; Η παλιότερα για τις φωτιές;

    α) Δεν είναι της στιγμής βέβαια, αλλά το να δηλώνει ο Γιανναράς Ορθόδοξος, για μένα σίγουρα δεν είναι μειονέκτημα, και σε κάθε περίπτωση ενοχλεί λιγώτερο από τον θολό και ασυνάρτητο πολιτικό λόγο του ΓΑΠ. Και στον ΚΑΚ αναφέρεται στο γραπτό του, αλλά φυσικό είναι αφού ο ΓΑΠ καλώς ή κακώς προαλείφεται με περισσή σπουδή και αγωνία από τα ΜΜΕ ως αδιαμφισβήτητος νικητής, να τραβά τα περισσότερα σχόλια και κριτικές. Δηλαδή ο Λαζόπουλος δεν σε ενόχλησε και σε ενόχλησε ο Γιανναράς; Θυμάσαι πριν από μερικά χρόνια τον Πάγκαλο;

    Τι σημασία έχει αν είναι θεολόγος, φιλόσοφος, ή Ορθόδοξος. Από ότι είδα στα γρήγορα το άρθρο του ούτε μια φορά δεν αναφέρεται σε Ορθοδοξία.

    Τι σε ενοχλεί στο άρθρο του;

    β) Το θέμα Νάντια δεν είναι μόνο αν ο ΓΑΠ ξέρει καλά ελληνικά ή όχι. Να πούμε μόνο αυτό είναι απλουστευτικό. Τις προθέσεις του τις βάζω σε δεύτερη μοίρα. Εγώ ακούγοντάς τον έχω την αίσθηση ότι δεν μιλάει ο ίδιος, αλλά κάποιος άλλος. Αυτό βρίσκω πιο ενοχλητικό και ανησυχητικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Να επεκτείνω τη σκέψη τού Ζάρα παίρνοντας αφορμή απ' το "ανησυχητικό" που έγραψε. Άνθρωπος που ζεί στην Ελλάδα δεκαετίες, έχει υπάρξει υπουργός σε καίρια πόστα, έχει συνομιλήσει με εκατοντάδες ομολόγους του και συμβούλους του, έχει αναγνώσει χιλιάδες εισηγήσεων, έχει (υποτίθεται)μελετήσει τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε, προβάρει κουστούμι για πρωθυπουργός τής δόλιας τούτης χώρας, ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Όφειλε να τα έχει μάθει!Το ανησυχητικό, λοιπόν, εστιάζεται στο γεγονός πως ο άνθρωπος αυτός ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΕ να μελετήσει τη γλώσσα τής χώρας τής οποίας φιλοδοξεί να ηγηθεί. Ή ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ αλλά δεν τα κατάφερε. Το μεν πρώτο συνιστά ανευθυνότητα το δε δεύτερο ανικανότητα. Άρα, έχει δίκιο ο Ζάρα. ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΌΤΑΤΟ!
    Όσο για την παρέμβαση τής Νάντιας, αυτή συνιστά κλασσική περίπτωση αδυνάτου λόγου. Ελλείψει επιχειρημάτων,στολίζουμε με κοσμητικά τον επικριτή τού ηγέτη μας και καθαρίζουμε. Άστα Νάντια, αυτά τα κάναμε στο Πανεπιστήμιο για να παρασύρουμε τα ψιμάρια τής Πανσπουδαστικής. Αλλά εδώ μέσα έχεις να κάνεις και με νοήμονες και με ψαγμένους και με εγγράματους.Σε τα μας τώρα;
    Όσο για το "Ορθόδοξος", από πότε τούτο συνιστά κατηγορία; Ή ο αρχηγός σου έχει ασπαστεί άλλη θρησκεία ή την αθεϊα και μας το αποκρύπτει; Φούντα καλά κρυμένη δίπλα στην τριανταφυλλιά είναι;Το πιάσατε το υπονοούμενο έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Geia sas palikaria. Meta apo mia akoma thriamveftiki imera stis agores o stellaras paei gia xekourasi.

    Mia aporia mono epeidh den sas blepo sixna kai den katalaveno. oli auti thn emmoni me tous gkouroudes kai tis gkouroudies, poios sas tin exei kollisei? o vlakedemonas? xekoliste re tagaria kai autodimiourgiste mia fora... kakektipa tis kakias oras.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μην υβρίζετε, Στυλιανέ! Είπομεν, ήθος! Θα σας παρεκάλουν δε να γράφετε εις την θεάρεστον καθαρεύουσαν, ήτις εχρησιμοποίει ελληνικούς χαρακτήρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Έχασε ο γάβρος, μια ευφορία με διακατέχει αλλά και νύστα μαζί.

    Βρε usound παρααγρίεψες!!! Σε ανύποπτο χρόνο έχω δηλώσει ότι θεωρώ την Νάντια δυνάμει σύντροφο χεχεχε...

    Νομίζω ότι ο ΓΑΠ δεν έχει σε βάθος γνώση του χώρου, της ευρύτερης περιοχής, των ιδιομορφιών της. Και δεν είναι ο μόνος. Απλά δεν μπορεί να το κρύψει. Δεν γίνεται να επεκταθώ τώρα. Με τις καλύτερες των προθέσεων μπορεί να θέλει να εφαρμόσει ιδέες ξεσηκωμένες από τα εγκυρότερα των βιβλίων, πού αλλού ίσως και να πιάνανε , με αποτελέσματα άριστα.

    Κάτι ανάλογο είχε περιγράψει ο Σαββόπουλος σε ένα τραγούδι του από την Ρεζέρβα:

    "...μα κι αν ταῒσεις , του απαντώ, κακάο την γελάδα,
    δεν θάναι πάλι πιθανόν να αρμέξεις σοκολάδα.."

    καληνύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ευχαριστώ δια το "νεαρέ". Προφανώς προκύπτει εκ τής διαφοράς ηλικίας, ήτις είναι ημίσεια τού μειωτέου, εν προκειμένω τής αυθεντίας σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Η αληθεια είναι ότι συνηθισμενη να διαβαζω τον κ. Γιανναρα, δεν είναι πολλα που με ξενιζουν .
    Τι με πειραξε ….. μια και ρωτας, zara …
    Όχι βεβαια ότι προβαλλει την αγραμματοσυνη του ΓΑΠ . Αλλά το ότι προεξοφλει ότι « η πορεία της χώρας είναι προδιαγεγραμμένη» και « αυτή η απώλεια φαίνεται πως πρέπει να μετρηθεί και με εδαφική συρρίκνωση».Τοσο σιγουρος είναι!
    Για το β) , κι εγω το ιδιο ανησυχητικο και απαραδεκτο το βρισκω .

    Ηγετες μου … θρησκειες τους … φουντα κ.α. Ασχολιαστο , δεν θελω να μπω στον πειρασμο να συγκρινω τους δυο αρχηγους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ευχάριστο που δεν με σχολιάζεις. Θα σου ήταν πολύ δυσάρεστο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ες αύριον και ες εγγραμμάτους. Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σας καληνυχτίζω με λίγο ... Γιαναρά:

    Μεθοδευμένη λοβοτομή

    " ... πριν από κάποια χρόνια, ιεράρχης μεγάλης στην Ελλάδα μητρόπολης, λίγο προτού πεθάνει, είπε σε δικό του άνθρωπο: «Δεν έχω παράπονο. Ενα χωριατόπουλο ήμουν, πάμφτωχο και όχι ικανό για επιστήμες. Αλλά χάρη στο παραμύθι του Χριστούλη πέρασα τη ζωή μου σαν πρίγκιπας»... "

    ΥΓ: Μερικές φορές τα ωραία έρχονται απο εκεί που δεν το περιμένεις :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. και εγώ negen μου φτωχούλα ήμαν, αλλά περνώ σαν πριγκίπισσα καβάλα στο πρασιν' άλογο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Συνειρμοί

    Πρωτοδημοσιεύθηκε στη στήλη «Αδιακρισίες» των «Νέων» (που επιμελείτο ο αείμνηστος Κώστας Σταματίου), στις 29 Ιουλίου 1965, με την ακόλουθη παραίνεση προς τα μέλη της Βουλής:

    «Ιδού, κύριοι, ποιος ζητάει την ψήφο της εμπιστοσύνης σας! Αν είναι δυνατόν ο άνθρωπος που γέννησε αυτούς τους στίχους ν' απαιτεί να κυβερνήσει με την έγκρισή σας την Ελλάδα του Αισχύλου και του Σολωμού!

    Και ήταν τα στήθη σου

    Άσπρα σαν τα γάλατα

    Και μου 'λεγες:

    Γαργάλα τα!»

    Το τετράστιχο αυτό έγινε το «σήμα κατατεθέν» του Νόβα και του χάρισε την προσωνυμία «Ο γαργάλατας», που τον ακολούθησε όπου και αν πήγαινε. Ακόμα και όταν έπαψε να είναι πρωθυπουργός (γιατί η Βουλή, τελικά, τον καταψήφισε).

    Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου παιζόταν στο Ηρώδειο το θεατρικό έργο του Άγγελου Σικελιανού «Σίβυλλα», με πρωταγωνίστρια την Άννα Συνοδινού.

    Όπου, λίγο πριν αρχίσει η παράσταση, προσέρχεται και κάθεται στο θώκο των επισήμων ο Νόβας. Σβήνουν τα φώτα και τότε ακούγεται στο σκοτάδι μια φωνή:

    -Γαργάλα τα!

    Γέλια και χειροκροτήματα από τους θεατές - και στη συνέχεια:

    -Νόβα, γαργαλιάρη!

    Και ομαδικά και ρυθμικά:

    -Γαρ-γά-λα-τα, γαρ-γά-λα-τα!

    Είδε κι έπαθε ν' αρχίσει η παράσταση, ενώ ο Νόβας και η συνοδεία του έφυγαν πριν ανάψουν τα φώτα του τέλους.

    Τί έκανε ο ανθρωπάκος και τον κάνανε νούμερο; Συνέγραψε στιχάκι σεξουαλικού περιεχομένου, απλοϊκό λιγουλάκι. Φαντάσου και να έλεγε μηδέν εις το πηλίκιον! Αυστηροί αυτοί οι παληοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Για να δούμε και τον ΔΟΛ θα μας κάνει την χάρη ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης

    Άρεσε γενικώς στην Aλεξάνδρεια,
    τες δέκα μέρες που διέμεινεν αυτού,
    ο ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης
    Aριστομένης, υιός του Μενελάου.
    Ως τ’ όνομά του, κ’ η περιβολή, κοσμίως, ελληνική.
    Δέχονταν ευχαρίστως τες τιμές, αλλά
    δεν τες επιζητούσεν· ήταν μετριόφρων.
    Aγόραζε βιβλία ελληνικά,
    ιδίως ιστορικά και φιλοσοφικά.
    Προ πάντων δε άνθρωπος λιγομίλητος.
    Θάταν βαθύς στες σκέψεις, διεδίδετο,
    κ’ οι τέτοιοι τόχουν φυσικό να μη μιλούν πολλά.

    Μήτε βαθύς στες σκέψεις ήταν, μήτε τίποτε.
    Ένας τυχαίος, αστείος άνθρωπος.
    Πήρε όνομα ελληνικό, ντύθηκε σαν τους Έλληνας,
    έμαθ’ επάνω, κάτω σαν τους Έλληνας να φέρεται·
    κ’ έτρεμεν η ψυχή του μη τυχόν
    χαλάσει την καλούτσικην εντύπωσι
    μιλώντας με βαρβαρισμούς δεινούς τα ελληνικά,
    κ’ οι Aλεξανδρινοί τον πάρουν στο ψιλό,
    ως είναι το συνήθειο τους, οι απαίσιοι.

    Γι’ αυτό και περιορίζονταν σε λίγες λέξεις,
    προσέχοντας με δέος τες κλίσεις και την προφορά·
    κ’ έπληττεν ουκ ολίγον έχοντας
    κουβέντες στοιβαγμένες μέσα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Η ... αξιότιμη κυρία Παναρίτη :-)

    ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΑΠΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΦΟΥΤΖΙΜΟΡΙ



    "... Τα πιο ενδιαφέρονται στοιχεία της δουλειάς της είναι η συνεργασία της μέσω της γνωστής νεοφιλελεύθερης Παγκόσμιας Τράπεζας, με το καθεστώς Φουτζιμόρι στο Περού, αφού πρώτα εργάστηκε στη δεκαετία του ’80 με τα καθεστώτα των Φιλιππίνων, της Βραζιλίας και της Βενεζουέλας.

    Το 1991 εγκαταστάθηκε στο Περού. Το 1992 ο Φουτζιμόρι έκανε πραξικόπημα για να παραμείνει στην εξουσία. Εγκατάλειψε το 2000 το Περού και καταδικάστηκε σε 25 χρόνια φυλάκισης για μαζικές δολοφονίες, κατάχρηση εξουσίας, υπεξαίρεση χρήματος και διαφθορά.

    Την ίδια εποχή η κ. Παναρίτη εργαζόταν για «τη μεταρρύθμιση της αγοράς ακινήτων και τις στρατηγικές της ιδιωτικοποίησης». Μερικοί από τους τίτλους των βιβλίων της είναι ενδεικτικοί: «Το φαινόμενο του Φουτζιμόρι: Κυβερνητική μεταρρύθμιση μέσω της άμεσης δημοκρατίας» (1955). «Τίτλοι ιδιοκτησίας: Το θαύμα του Περού» (1999). «Στρατηγικές ιδιωτικοποίησης» με παράδειγμα, επίσης, το Περού. Για την προσφορά της έτυχε μεγάλης αναγνώρισης και παρασήμων απ’ όλα τα στελέχη της κυβέρνησης Φουτζιμόρι.

    Δεν γνωρίζουμε πόσο συνέβαλε στο οικονομικό θαύμα του Περού, όπως γράφει η ίδια, πάντως το θαύμα, που χειροκροτήθηκε θερμότατα από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και όλους τους στυλοβάτες του συστήματος (Παγκόσμια Τράπεζα, ΔΝΤ κ.τ.λ.), αποδείχθηκε τεράστιο σκάνδαλο που οδήγησε στην εξαθλίωση των εργαζομένων του Περού και τον οικονομικό στραγγαλισμό της χώρας, που περίφημου «Fujishock».

    Μέχρι την ανακήρυξή της ως υποψήφιας του ΠΑΣΟΚ ήταν επικεφαλής της «Panel Group», εταιρείας real estate..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Θα επανέλθω στο πρόσωπο των σχολίων που αποτελεί κατά κάποιον τρόπο την πέτρα του σκανδάλου τον καθηγητή Χρήστο Γιανναρά και θα κλείσω με τον ΓΑΠ.
    Το ύφος του Γιανναρά είναι οξύ και σίγουρα χαρακτηρίζεται από πάθος. Και τα δύο τα θεωρώ χαρακτηριστικά λόγου στιβαρού και σίγουρα άξιου προσοχής. Το άρθρο που παρέθεσε ο Negen, περί λοβοτομής, είναι εκπληκτικό και καθόλου αντιφατικό με τα πιστεύω του συγγραφέα. Αντιθέτως, το άρθρο που προσκόμισε η Νάντια κατ’εμέ εμπεριέχει αντιφάσεις, αλλά είναι και το πιο ερεθιστικό. Θα κάνω μια χοντρική επισήμανση. Αν ο Γιανναράς αποδέχεται τον κοινοβουλευτισμό και βάσει αυτής της αποδοχής απαιτεί να τεθεί σε δημοψήφισμα η νόμιμη παρουσία των κομμάτων της Αριστεράς που εμπράκτως τον αμφισβητούν σαν πολιτικό σύστημα, ενώ αυτός τον υπερασπίζεται, η θέση που αναπτύσσει σε γενικές γραμμές αντικειμενικά στέκει. Γνωρίζουμε όμως ότι η θεολογική όπως και η κοινωνική του κοσμοθεωρία είναι σαφώς αντίθετη της δυτικής ( και για τον λόγο αυτό τον πάω), και ενός εκ των κυρίων πολιτικών προϊόντων της , του κοινοβουλευτισμού. Όλο αυτό συνιστά αντίφαση. Σαν θέση όμως κάποιου που βιώνει το δεδομένο πολιτικό σύστημα ή το παρατηρεί αντικειμενικά είναι απόλυτα σωστή.

    Όσα αριστερά κόμματα, βάσει του καταστατικού τους δεν αποδέχονται την αστική κοινοβουλευτική «δημοκρατία» ( πχ. ΚΚΕ), η παρουσία τους δεν βρίσκεται σε καμμία αντίφαση με τις τακτικές που τους αποδίδει ο Γιανναράς ( στο βαθμό που ισχύουν, γιατί το ΚΚΕ πολλές φορές έχει καταγγείλει, με αδικαιολόγητη βιασύνη για μένα, τέτοιες τακτικές προβοκατόρικες). Τις περισσότερες φορές περισσότερο το ίδιο είναι σε αντίφαση με το καταστατικό του. Όσα δε αποδέχονται, τον κοινοβουλευτισμό, ( κατά Κορνήλιο Καστοριάδη θεμελιώδη απάτη) , τότε είναι σίγουρο ότι ψαρεύουν σε θολά νερά. Οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού φυσικά ( κόμματα εξουσίας, εκδοτικό και επιχειρηματικό κατεστημένο…)αποδέχονται τα αριστερά κόμματα και τα μεν και τα δε, αφού αποτελούν το καλύτερο άλλοθι για την δικιά τους αντιδημοκρατική καθημερινή πράξη.

    Δεν μπορώ να μην σχολιάσω πως τα περισσότερα ονόματα που υπογράφουν την διαμαρτυρία κατά του Γιανναρά ( με αφορμή το άρθρο που παρέθεσε η Νάντια) θα με έκαναν και χωρίς να γνωρίζω τις θέσεις του να συμφωνήσω μαζί του. Στο συγκεκριμένο σημείο νομίζω πως ο Πρωτ θα ήταν πολύ γλαφυρότερος εμού.:))

    Οι άνθρωποι που πραγματικά εκφράζονται εκ βαθέων, ή έχουν πραγματικά κάτι δικό τους να πουν όπως ο Γιανναράς, σε μια κοινωνία ατόμων αντιγράφων και προωθούμενων παπαγάλων όπως ο ΓΑΠ, γίνονται στόχος. Σε αντίθεση ο κακόηχος παπαγάλος ΓΑΠ γίνεται μέχρι και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, και υποτίθεται πως προῒσταται του χασάπη αντιπροέδρου Εχούντ Μπάρακ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Επειδή όμως η παθιασμένη γλώσσα διχάζει ας διαβάσουμε ένα κομμάτι από το νηφάλιο άρθρο του Γιώργου Δελαστίκ, που λίγο πολύ υπαινίσσεται για τον ΓΑΠ ( τον νέο Γαργάλατα κατά usound XAXAXA) , κάτι ανάλογο με τον Γιανναρά. Όχι στο επίπεδο των θεμάτων εξωτερικής πολιτικής αλλά στην οικονομία. Για μένα επικαλύπτονται σε μεγάλο βαθμό. Το δίδυμο ΓΑΠ-Ντόρας θα δώσει 2 ή 3 νησάκια και όλα τα οικονομικά εμπόδια ως δια μαγείας θα υπερπηδηθούν. Οι άνθρωποι θα βγούν και μάγκες, βοηθούσης και της συμπαράστασης της «διανόησης» του στυλ των ανωτέρω αναφερομένων ως υπαγραφόντων, όσο για εμάς …θα αλλάξουμε πλευρό!!!

    Η παγίδα του καναπέ



    «…Ορισμένοι οιωνοί δεν φαίνονται καλοί. Τι ήταν πάλι αυτό που είπε χθες ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ για την οικονομία; Τι είδους «ομάδα διεθνών οικονομολόγων» είναι αυτή που σκοπεύει να κουβαλήσει στο υπουργείο Οικονομικών, «αξιοποιώντας όχι μόνο την εμπειρία τους, αλλά και το κύρος τους που παρέχουν προς τις διεθνείς αγορές;» Διάφοροι παγκοσμίου φήμης οικονομολόγοι, σεβάσμιοι τραπεζίτες και αρπακτικοί γιάπηδες είναι και αυτοί που προκάλεσαν την κολοσσιαίων διαστάσεων οικονομική κρίση, με τις ιδέες και τις πράξεις τους.
    Επιπλέον, πριν από μισόν αιώνα, στην κατεστραμμένη και σπαρασσόμενη μετεμφυλιακή Ελλάδα της καθυστέρησης και της αμερικανοκρατίας της δεκαετίας του 1950, είχε ίσως νόημα η μετάκληση ξένων ειδικών που καθόριζαν με τις αποφάσεις τους την τύχη του λαού μας. Σήμερα όμως δεν υπάρχει κανένας τέτοιος λόγος. Η χώρα έχει υπερεπάρκεια άριστα καταρτισμένου επιστημονικού δυναμικού. Δεν πάσχει από... Αλεξ Ρόντους της οικονομίας!...»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Κάτσε, Ζάρα, γιατί ανησυχώ. Θα φέρει και εισαγόμενους γιατρούς για να διορθώσουν τις ανεπάρκειες τού υγειονομικού συστήματος. Λες να μπω στο ταμείο ανεργίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Βρίσκεται ένας τύπος με το αυτοκίνητό του οδηγώντας στην Εθνική οδό. Στην πορεία του ξαφνικά μένει από μηχανική βλάβη. Σκέπτεται ότι δεν έχει οδική βοήθεια και αποφασίζει να κάνει AUTO στοπ να πάει σε κοντινή πόλη για ανεύρεση συνεργείου κλπ.
    Σταματάει ένα φορτηγό εξηγεί στον οδηγό την πορεία του και ο οδηγός προθυμοποιείται να τον πάει στην πόλη.
    Στην διαδρομή μετά από πολλές συζητήσεις ο οδηγός τον ρωτά τι ψηφίζει, αυτός με καμάρι του απαντά Ν.Δ., φρενάρει απότομα ο οδηγός το φορτηγό και του λέει:
    "Κατέβα γρήγορα από το αυτοκίνητό μου, ρε μαλάκα!!!"
    Απορημένος ο κακομοίρης ,τι να κάνει, κατεβαίνει και ξανά πάλι οτο AUTOστοπ.
    Σταματάει ένα αυτοκίνητο εξηγεί στον οδηγό την πορεία του και ο οδηγός προθυμοποιείται να τον πάει στην πόλη. Στη διαδρομή μετά από πολλές συζητήσεις ο οδηγός τον ρωτά τι ψηφίζει,
    αυτός με καμάρι του απαντά Ν.Δ., φρενάρει απότομα ο οδηγός το αυτοκίνητο και του λέει:
    "Κατέβα γρήγορα από το αυτοκίνητό μου ρε ηλίθιε!!!"
    Απορημένος ο κακομοίρης, τι να κάνει, κατεβαίνει και ξανά πάλι οτο στοπ.
    Σταματάει ένα αυτοκίνητο με μια μουνάρα ,της εξηγεί την πορεία του και αυτή προθυμοποιείται να τον πάει στην πόλη.
    Στην διαδρομή ,μετά από πολλές συζητήσεις, η γυναίκα τον ρωτά τι ψηφίζει, αυτός σκέπτεται και της απαντά ΠΑΣΟΚ, "μπράβο σου" απαντά αυτή χαρούμενη "και εγώ ΠΑΣΟΚ ψηφίζω" και συνεχίζουν την συζήτηση και την πορεία τους χαρούμενοι.
    Μετά από πολλές συζητήσεις και χαριεντίσματα σταματούν σε ένα ξενοδοχείο για τα περαιτέρω, μπαίνουν σε ένα δωμάτιο, φιλάκια, αγκαλιές κλπ.
    Σε κάποια στιγμή της ερωτικής πράξης λέει η γυναίκα στον τύπο: "ξέρεις εμένα όταν κάνω έρωτα μου αρέσει να με δέρνουν!".
    Τι να κάνει ο τύπος, μέσα σε όλα αρχίζει να την βαράει.
    Απέναντι από το κρεβάτι ήταν ένας καθρέπτης, κοιτάζει ο τύπος στον καθρέπτη ,βλέπει τα γενόμενα σηκώνει τα χέρια ψηλά και λέει:

    ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ ΜΟΥ, ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΓΑΜΩ ΚΑΙ ΔΕΡΝΩ ΚΙΟΛΑΣ !!!
    Αναρτήθηκε από ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ στις 9/26/2009 11:48:00 πμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Να συμπληρώσω το καπιταλιστικό κουμμούνι λέγοντας πως έτσι όπως το εξέλαβα, αν ο τύπος είχε απαντήσει "ΠΑΣΟΚ" θα είχε δεινοπαθήσει ( με την καλή έννοια) στην αγκαλιά των φορτηγατζήδων....χεχεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Re seis,pali tora pou lipo ksesalosate!GAP(keno),giannaras,gargalatas, tipota den afisate.Ta kalitera exasa.
    O zara-os anemeneto- me kalipse.Ama th epistrofi mou tha sxoliaso omos to keimeno poy parethesse h filh moy h Nantia,giati to ypografoun kati mpoumpoukia, allo prama.
    Sas aspazomai.

    Protesilaos

    ΑπάντησηΔιαγραφή