Τρίτη, 5 Μαΐου 2009

Η Τρομακτική Τσάϊκα και οι Διακοπές στο Κρασνοβισέρσκ



Ένα αυτοκίνητο που δεν θα ήθελες να δεις έξω από την πόρτα σου..




Όταν ο βαρεμένος ο Στήβεν Κίνγκ έκατσε το ΄83 να γράψει το "Christine", προφανώς δεν είχε υπ’ όψη του ότι στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν αυτοκίνητα πολύ πιό τρομακτικά, από εκείνην την παλιά κόκκινη Πλύμουθ, που αμέσως την έκανε και ταινία ο Κάρπεντερ κι έσπασε τα ταμεία. Εδώ θα έπρεπε να έχεις έρθει Στήβεν, να δεις εσύ τον στραβούλιακα τον γέρο, ενενήντα χρονώ κούρβουλο, μέσα στον σκαραβαίο, να σκορπίζει τον όλεθρο στην άσφαλτο, να δεις την ξανθιά τη μαλάκω, με το κινητό στ΄αυτί να τσακώνεται με τον γκόμενο και ταυτόχρονα να θερίζει μηχανάκια, να δεις καθυστερημένους ταρίφες να σταματάνε όπου γουστάρουνε κι άλλα τέτοια αιμοβόρα. Αυτά είναι ρε τρομακτικά αυτοκίνητα, όχι η Christine. Να παραδεχτούμε όμως, ότι ο Στήβεν Κίνγκ είναι πολύ φευγάτος, καθώς κι ότι ο Κάρπεντερ ξέρει ο κερατάς να φτιάχνει υποβλητική ατμόσφαιρα. Κατά τα λοιπά, στοιχειωμένα αμάξια και λοιπά φούμαρα, είναι σκέτες ανοησίες, να τις λέμε στον Κλήδονα, να καλαμπουρίζουμε.





Μη φοβάσαι, δεν είναι δα στοιχειωμένη η Κριστινάρα κι ας αναβοσβήνει τα διπλά φανάρια από μόνη της. Απλά, σου κάνει σήμα, μπας και προσέξεις, πόσο σπουδαίο αμάξι είναι. Καναδέζικη Πλύμουθ Φιούρυ, μοντέλο του ΄58, τρεις χιλιάδες δολλάρια τιμή λιανικής τότε, με όλη την αύρα της εποχής του ψυχρού πολέμου, αλλά και της γέννησης του rock n/ roll, με χρωμιωμένο μούτρο, διαβολικό όσο δεν πάει και με ήχο μηχανής τριακοσίων αλογάτων, μελωδία της ευτυχίας και συμφωνία για οκτώ πιστόνια, δεκάξι βαλβίδες και τέσσερα διπλά καρμπυρατέρ, σε φα μείζονα. Αυτά ήταν αμάξια ρε. Τα παλιά αμερικάνικα, η Σέβυ Ιμπάλα, η Κάντιλακ Ελντοράντο, οι παλιές Κράϊσλερ και Πόντιακ, η Φορντ Μάστανγκ πιο μετά, αλλά και τα πανέμορφα Ευρωπαϊκά, η Μερτσέντες Αντενάουερ, η Παγόδα έπειτα, η Τάργκα 911 της δεκαετίας του ΄60, καμμιά Τζάγκουαρ Ε-type, τέτοια.

Όχι αυτά τα αδελφίστικα που βγάζουνε σήμερα, με τα χαρτονένια αμαξώματα, τις παθητικές ασφάλειες για παθητικούς ομοφυλόφιλους, τους οικολογικούς κινητήρες του κώλου -ναι, τους έπιασε άξαφνα ο πόνος για τον πλανήτη- τις οθόνες πίσω, να βλέπουνε μίκυ-μάους τα βουτυρόπαιδα -λες και δεν τους φτάνει που αποβλακώνονται όλη μέρα στην τηλεόραση- και με θήκες-ντουλαπάκια-καθρεφτάκια παντού, λες κι είναι νεσεσσεράκια/μπιούτυ κέϊς για φιλάρεσκες γκόμενες. Άστους τώρα, τους γιάπηδες, τους μανατζαραίους των αυτοκινητοβιομηχανιών, να κλαίνε και να φιλάνε κατουρημένες ποδιές, μπας και γλιτώσουν το λουκέτο. Και ίσως στο τέλος να καταλάβουνε ότι καιρός είναι να γυρίσουνε στα παλιά τα σχέδια και να ξαναβγάλουνε για τον κόσμο αμάξια της προκοπής, με σίδερο, χρώμιο και πολλά κύλινδρα κι ένα σκέτο ράδιο μέσα -αυτό αρκεί- και ν’ αφήσουνε κατά μέρος τις παπαριές και τα γκατζετάκια, τις σιντιέρες, τα mp3 τις οθόνες lcd κι όλες αυτές τις κινέζικες αηδίες, για τα πανηγύρια. Τέλος πάντων, ας μην αρχίσω τώρα, διότι δεν θα σταματήσω ποτέ. Θα τα πούμε κι αυτά, όταν έρθει η ώρα. Πάμε στο θέμα μας.

Έλεγα λοιπόν ότι εγώ, αν ήμουνα ο Κινγκ κι ήθελα να γράψω για το πιό τρομακτικό αμάξι που μπορεί να βάλει ο νούς του ανθρώπου, για άλλο αμάξι θα έγραφα. Θα έγραφα για μια ρώσσικη λιμουζίνα, που τη λέγανε Chaika. Ναι,ναι,ναι όπως τ΄ακούς, ρώσσικη -σοβιετική- λιμουζίνα της δεκαετίας του ΄50. Αμ τί νόμιζες ; Ότι μόνο Lada έβγαζε η ΕΣΣΔ ; Λάθος, φίλε. Μωρέ, έβγαζε και λιμουζίνες και μην ακούσω τίποτε χαζοσυνειρμούς για Αλβανούς τουρίστες. Μάλιστα κύριέ μου, η Τσάϊκα του ’59, ήταν ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο, για την εποχή του. Θηριώδες μοτέρ, οκτακύλινδρο βε, των πεντέμισυ λίτρων, δύναμη στα διακόσια άλογα, κτηνώδης ροπή, αυτόματο κιβώτιο, βαρύ δύο τόννους και βάλε, τίγκα στο χρώμιο, πανέμορφο. Πολλοί λένε ότι έμοιαζε με την Packard Patrician, του ’55, αλλά δεν βλέπω ομοιότητα. Να μη σου πω ότι πιο πολύ έμοιαζε με την Κριστινάρα του Κάρπεντερ, που λέγαμε πιο πάνω. Σίγουρα, ακολουθεί πιστά τις τυπικές σχεδιαστικές γραμμές αμερικάνικης λιμουζίνας της δεκαετίας του ’50, όμως η Chaika GAZ13 είναι ξεχωριστό αμάξι. Μια Τσάϊκα. Κατασκευαζόταν απαράλλακτη για είκοσι ολόκληρα χρόνια, εκεί δίπλα στο Βόλγα, στο εργοστάσιο του Γκόρκυ, που τώρα πιά το λένε Νίζνυ Νοβγκορόντ, ώσπου αντικαταστάθηκε από την αναβαθμισμένη διάδοχο, την GAZ14, που δεν είχε και πολλές διαφορές από την προκάτοχό της, εδώ που τα λέμε.


Η Τσάϊκα του ΄59. Το ΄59 Ο Κάστρο πήρε την Κούβα, πετώντας στην θάλασσα τον Μπατίστα (όχι τον Ντανιέλο ρε, τον Φουλγκένσιο). Ελλάδα και Τουρκία συμφώνησαν στη λύση του Κυπριακού και όπως θα είδες, το έλυσαν πολύ ωραία, εν συνεχεία. Ο Αντρέας ο Παπανδρέου γύρισε στην Ελλάδα, ο Χρουστσώφ επισκέφτηκε τις ΗΠΑ και ο Αϊζενχάουερ την Αθήνα, οι Ρώσσοι κάρφωσαν την κόκκινη σημαία στη σελήνη, οι Γάλλοι τα βρήκαν μπαστούνια στην Αλγερία, ο Μακάριος έγινε Πρόεδρας στην Κύπρο και η Γκάντι στην Ινδία κι ο Ελύτης κυκλοφόρησε το «Άξιον Εστί».


Η Τσάϊκα του ΄59. Ένα αυτοκίνητο προορισμένο για λίγους. Τιμή λιανικής πώλησης : Μηδέν ρούβλια. Αυτό το αμάξι δεν πωλείτο. Απλώς παραχωρείτο σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Κάπου τρεις χιλιάδες κομμάτια κυκλοφόρησαν, όλα κι όλα, κατά το διάστημα παραγωγής του μοντέλου. Για μέλη του Κόμματος, επιστήμονες, αστροναύτες, ακαδημαϊκούς και εν γένει εξέχουσες σοβιετικές προσωπικότητες. Εννοείται, προσωπικότητες που τα είχαν καλά με το καθεστώς, διότι εάν τύχαινε να υποπέσεις σε δυσμένεια, τότε κλάφτα Χαραλάμποβιτς και το αρνί που μου ‘δωκες, να μου το πάρεις πίσω. Σου αφαιρούσαν και την Τσάϊκα, σου αφαιρούσαν και το σπίτι, σου αφαιρούσαν και τα βιβλία και τα χειρόγραφα, σου αφαιρούσαν και την κομματική σου ταυτότητα, με λίγα λόγια σου αφαιρούσαν τη ζωή σου όλη, που ’ναι ένα τσιγάρο, που δεν το γουστάρω κι όμως το φουμάρω.


Έμπαιναν μια νύχτα οι περίεργοι στο τσαρδί σου και σε ρωτούσαν : «-Σας αρέσει εδώ στη Μόσχα, ταβάριτς;» «-Ασφαλώς και μου αρέσει, Μοσχοβίτης είμαι άλλωστε» «-Ε, τότε πολύ κρίμας (sic) σύντροφε, διότι σήμερα μετακομίζεις» «-Α, ναι ;», ρωτούσες εσύ, παραξενεμένος. «-Και για πού, με το καλό ; Κάπου κοντά φαντάζομαι, ε;» «-Ω, μα ναι, πολύ κοντά, σύντροφε. Ίσαμε το Ιρκούτσκ, πέντε χιλιάδες χιλιόμετρα από δω χάμω, μόνο τέσσερις μέρες με το τραίνο, δυό βήματα, σα να λέμε». Και πάλι, τυχερός ένοιωθες. Το Ιρκούτσκ είναι μεγαλούπολη, όχι κάνα κωλοχώρι μες στη στέππα. Κανονικά, θα πρέπει να πεις κι ευχαριστώ, από πάνω. «–Σπασίμπο, σύντροφοι». «Πατζαλούστα ταβάριτς, δεν κάνει τίποτις, απ’ το Θεό !». Σε πηγαίνανε λοιπόν μέχρι το Ιρκούτσκ, να τουρτουρίζεις το Γενάρη, στους μείον είκοσι και ν’ αναπολείς την πρωτεύουσα με τον Μόσχοβα, την Τσάϊκα των πεντέμισυ λίτρων με την υπέροχη κύλιση στην άσφαλτο και την ωραία Ανούσκα που άφησες ξοπίσω, με την υπέροχη κύλιση στα σεντόνια.



Ακόμη όμως να εξηγήσουμε για ποιόν λόγο η Τσάϊκα ήταν το πιο τρομακτικό όχημα, στην ιστορία της αυτοκίνησης. Επίτηδες το καθυστερώ, για σασπένς. Να πούμε κατ’ αρχήν ότι έβγαινε μόνον σε μαύρο χρώμα. Όχι σαν κάτι ροζ και φυστικί Κάντιλακ κονβέρτιμπλ, που είχαν τ’ αμερικανάκια ροκενρόλλερς, με τις γκόμενες με τα φουρώ στο πίσω κάθισμα. Όχι. Η Τσάϊκα ήταν πάντα μαύρη, σαν τη νύχτα. Αλλά δεν ήταν γι αυτό τρομακτική. Τον τρόμο τον έσπερνε για άλλο λόγο : Επειδή την Τσάϊκα την χρησιμοποιούσε η KGB, για τους υπηρεσιακούς της σκοπούς. Γι αυτό.



Φαντάσου τώρα, να ‘ναι λέει η νύχτα παγωμένη, απ’ αυτές τις διάσημες λευκές της Μόσχας και ν’ ακούς να ζυγώνουν οι λαστιχάρες, τρίζοντας ανατριχιαστικά πάνω στον πάγο, μέχρι να σταματήσουν ακριβώς όξω απ’ το σπίτι σου, που δεν είναι σπίτι σου δηλαδή, του κράτους είναι, αλλά τέλος πάντων. Να σβήνεις εσύ το φως, να κρυφοκοιτάς πίσω απ’ την κουρτίνα και ν’ αντικρίζεις το μαύρο εξάμετρο θηρίο, ν’ αντακλά το λιγοστό φως του δρόμου πάνω στους χρωμιωμένους προφυλακτήρες. Και μετά, να ανοίγουν οι πόρτες και να ξεμπουκάρουν τέσσερις τύποι, απ΄αυτούς με τα βαριά σκούρα παλτά και τ’ αυτιά χωμένα στα γκρίζα γούνινα κασκέτα, ουσάνκα από αυθεντική ζιμπελίνα. Άσε, μην το ψάχνεις, Καγκεμπίτες είναι οι τύποι, φωνάζουν από χιλιόμετρο. Κι έτσι και χτυπήσουν το δικό σου το κουδούνι, την έχεις άσχημα. Μακάρι να χτυπήσουνε του διπλανού, του αχώνευτου.


Όμως, δεν χτυπούν το κουδούνι του αχώνευτου. Βαράνε επίμονα το δικό σου κουδούνι και τώρα πρέπει ν’ ανοίξεις. «Το Σπαθί και η Ασπίδα», οι άγρυπνοι φρουροί του Καθεστώτος είν’ εδώ. Το Κράτος είναι εδώ, ενωμένο-δυνατό. Ετοιμάσου, ήρθε η ώρα. Η ώρα σου. Και ιδού τώρα η αφεντιά σου, θρονιασμένος μες στην Τσάϊκα, στο πίσω κάθισμα -ποιός τη χάρη σου- να σε κουβαλάνε πακέτο στα γραφεία, για τα περαιτέρω. Ξέρεις τώρα, πέμπτη ντιρεκτίβα του Αντρόποφ, εντοπισμός και συντριβή των διαφωνούντων. Καλά να τα πάθεις, αφού ήθελες να μου είσαι με τους διαφωνούντοι. Άντε τώρα, να σε βγάλουνε και «Δημόσιο Κίνδυνο υπ’ αριθμόν Ένα», να δω μετά πώς θα καθαρίσεις. Όλους Δημόσιους Κινδύνους υπ΄ αριθμόν Ένα, τους βγάζει ο Αντρόποφ και γι αυτό θα γίνει γρήγορα Γενικός Γραμματέας του Κόμματος. Η παραγωγικότητα ανταμείβεται.


Αλεξάντρ Σολζενίτσιν, Δημόσιος Κίνδυνος υπ΄ αριθμόν Ένα. Οκτώ χρόνια Σιβηρία. Πήρε και Νόμπελ, αλλά και σιγά να μην το παρέλαβε. Πολύ ενοχλητικός τύπος. Δρόμο. Αφαίρεση υπηκοότητος.

Αντρέι Ζαχάρωφ, Ομοίως, Δημόσιος Κίνδυνος υπ΄ αριθμόν Ένα. Κορυφαίος πυρηνικός φυσικός. Στενοχώρια μας. Νόμπελ Ειρήνης. Σιγά τα ωά. Δρόμο κι αυτός. Εκτοπισμός στο Γκόρκυ, να βλέπει πως φτιάχνουνε τις Τσάϊκα..

Γιούρι Φιοντόροβιτς Ορλόφ. Κι αυτός υπ’ αριθμόν Ένα. Πυρηνικός φυσικός, δεν μας νοιάζει. Πήξαμε στους φυσικούς. Καθηγητής Πανεπιστημίου, δεν μας νοιάζει. Αυθεντική ιδιοφυϊα, δεν μας νοιάζει. Ανακατεύεται με τ’ ανθρώπινα δικαιώματα, αυτό μάλιστα, μας νοιάζει. Τρία χρόνια εξορία στην Αρμενία, μυαλό δεν έβαλε. Υπ’ αριθμόν Ένα, ασυζητητί. Άλλα δέκα χρόνια στο σιβηριανό γκουλαγκ και βλέπουμε.

Βαρλάμ Σαλάμωφ. Συγγραφέας, ποιητής, διανοούμενος. –Τι θα πεί δηλαδή «διανοούμενος» ; -Αγύριστο κεφάλι θα πει. Αυτό θα πεί. Υπ’ αριθμόν Ένα και αυτός, με τα τσαρούχια. Τρία χρόνια καταναγκαστικά έργα στο Κρασνοβισέρσκ, μυαλό δεν βάζει, άλλα δεκατέσσερα χρόνια στην Κολύμα, μπας και βάλει, που δεν το βλέπω.



Ό
μως, για μια στιγμή ρε παιδιά, για ώπα ! Κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα. Δεν γίνεται αδελφέ μου να είναι όλοι αυτοί οι τύποι «υπ’ αριθμόν Ένα». Κάποιος –δεν ξέρω ποιός - πρέπει να είναι ο «υπ’ αριθμόν Ένα», ο επόμενος «υπ’ αριθμόν Δύο» και ούτω καθ’ εξής. Όχι τίποτ’ άλλο, αλλά για να τους ξεχωρίζουμε. Είναι και πολλοί βλέπεις, αμέτρητοι, θα χάσουμε τον λογαριασμό στο τέλος.



Μητερούλα Ρωσσία ξύπνα, οι Πατερούληδες σου τρώνε τα παιδιά σου. -Πώς είπες ; -Έχεις πολλά τέτοια παιδιά και δε σε νοιάζει ; -Εμ, δεν έχεις κι άδικο. Βάρδα μόνο μη σου τελειώσουνε και να δω μετά τι θα κάνεις.



Καλά, παράτα τους τώρα αυτούς. Ο καθένας φτιάχνει την τύχη του. Εμείς, για αμάξια λέγαμε. Σωστά. Λοιπόν, που λες, η Τσάϊκα ήταν τόσο φοβερή, που ο Νικήτας ο Χρουστσώφ την προτιμούσε από την υπέρτατη λιμουζίνα, την ZiL του Γενικού Γραμματέα του Κόμματος. Αυτό ακριβώς ήταν οι ZiL, τα επίσημα αμάξια των σοβιετικών ηγετών, μια ολόκληρη κλάση πάνω κι από τις Τσάϊκα, ακόμη. Ο Στάλιν είχε Zil. Ο Μπρέζνιεφ είχε Zil. Όλοι είχαν ZiL. Aκόμη και σήμερα βγαίνουν, μέχρι κι ο Πούτιν διαθέτει δυό-τρείς, να του βρίσκονται. Σπουδαίο αμάξι κι αυτό. Εξάλιτρο, κτήνος σκέτο. Κλασσική αντιγραφή βέβαια, σχεδιαστικά και μηχανολογικά, των αμερικάνικων limos, αλλά αυτό δεν είναι κακό, το αντίθετο μάλιστα. Εγώ πάντως γουστάρω.



Τα υπόλοιπα αμάξια, θα τα ξέρεις. Κατ’ αρχήν, ήταν τα Βόλγκα, τ’ αμάξια της νομενκλατούρας, της ανώτερης κάστας. Καμμιά σχέση βέβαια με Τσάϊκα και ZiL, αλλά και πάλι, το να βρίσκεσαι πίσω απ’ το τιμόνι ενός Βόλγκα μαρτυρούσε ότι είσαι κάποιος, όχι παίξε-γέλασε. Κάποιος σημαντικός. Ίσως κάποιος γραμματέας του Πολιτμπιρώ. Ίσως κάποιος Λαϊκός Κομισάριος. Ίσως κάποιος ρουφιάνος. Κάτι πολύ σπουδαίο πάντως. Κι όλοι παραμέριζαν για να περάσεις.



Από κάτω, στην ιεραρχία, ήταν τα μουλάρια τα Μόσκβιτς, αμάξια για την πλέμπα, αλλά κι αυτά, για να τ’ αγοράσεις, έστω κι αν είχες μαζέψει τα ρούβλια (δεν πρόσφεραν 72 δόσεις οι σοβιετικοί, όπως εμείς), έπρεπε να μπεις σε ατέλειωτη λίστα αναμονής. Το φαντάζεσαι ; Λίστα αναμονής για ένα Μόσκβιτς. Ε, αυτό πάει πολύ.

Και τέλος, υπήρχαν τα Lada, βασισμένα στο παλιό Fiat 124, του ’66. Μιλάμε για τρομερή τεχνολογία, δηλαδή. Πάντως, μία χαρά τα πήγαιναν στις εξαγωγές κι αντέχουν ακόμη, τα δόλια. Μέχρι και ΚΤΕΟ περνάνε, ο Θεός κι η ψυχή τους με ποιόν τρόπο. -Ελληνικό ΚΤΕΟ, έτσι ; Όχι γερμανικό. Για να μην παρεξηγούμεθα.



ώς είπες ; -Βρίσκεις κάπως αλλόκοτο το γεγονός ότι μια σοβιετική κοινωνία, ίσων -εξ ορισμού- μεταξύ τους πολιτών, καθιέρωνε μια τέτοια διάκριση, άλλος δηλαδή να κυκλοφορεί με τη λιμουζίνα, άλλος με το χλιδάτο, άλλος με το σαραβαλάκι κι οι υπόλοιποι, οι πολλοί, με το πεζώ-δύο ;



-Χαχαχα, πολύ καλό, το άλλο με τον Τοτώφ το ξέρεις ;

41 σχόλια:

  1. Ωραίο! Πως είχα την αίσθηση ότι οι προνομιούχοι του πρώην ανατολικού μπλοκ δεν δίσταζαν να κάνουν εισαγωγές δυτικών πολυτελών αγαθών αν επρόκειτο για ειδικούς σκοπούς...Αλλά εντάξει τελικά μια χαρά τα βόλευαν με την εγχώρια παραγωγή.

    Έχει γράψει ο Amartya Sen ότι σε μια κοινωνία είναι αδύνατον να εξισώσεις όλους τους πολίτες ως προς όλες τις διαστάσεις της κοινωνικοοικονομικής τους ζωής. Αν εξισώσεις μια διάσταση, δημιουργείς ανισότητες σε μια άλλη διάσταση. Ο πρωτογενής λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι είμαστε διαφορετικοί. Κάποιοι είναι πιο έξυπνοι, άλλοι πιο πανούργοι, άλλοι πιο καθίκια, άλλοι πιο αδίστακτοι κοκ. Υπάρχουν διαφορές που κάπου αντανακλώνται.

    Εδώ οι ανισότητες βρήκαν την αντανάκλαση τους στα εισοδήματα ΣΕ ΕΙΔΟΣ. Αφού λοιπόν εξισώσαμε (όχι απόλυτα, αλλά αρκετά) τα ΕΓΧΡΗΜΑΤΑ εισοδήματα, τσουπ οι ανισότητες στο μη εγχρήματο εισόδημα.

    Πάρε ένα καλύτερο αυτοκίνητο, πάρα μια ωραία γ(ρ)αμματέα, μείνε σε μια ωραία περιοχή, πάρε εξουσία, απόλαυσε κοινωνική αναγνώριση και πάει λέγοντας.

    Ισότητα;; Το άλλο με τον Τοτώφ το ξέρεις; Που λέει και το κείμενο. Ούτε στα πιο...θερινά σου όνειρα.

    Ναστυμπισοπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nasty, βεβαίως και εισήγαγαν πολυτελή είδη από τη Δύση. Οι Ρώσσοι ειδικά, από τους λαούς της πρώην ΕΣΣΔ, είναι ιδιαίτερος λαός. Λατρεύουν την πολυτέλεια και την καλοπέραση όσο κι εμείς, να μη σου πω και παραπάνω. Απ’ αυτή τη σκοπιά, η επιβολή ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος που μάλιστα επιβάλλει στερήσεις, θα εύρισκε γονιμότερο έδαφος σ’ έναν λαό όπως ας πούμε οι Γερμανοί. Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.

    Τώρα βλέπω ότι το κείμενο προκάλεσε ορισμένες αντιδράσεις.

    O ένας τσαντίσηκε επειδή του είπα το αμάξι του αδελφίστικο. Εμ, εγώ σου φταίω καημένε, που πήγες και πήρες Passat fsi και τώρα σου καίει ένα λίτρο λάδι στη διαδρομή Αθήνα-Πειραιά ? -Δεν στο είχαν πεί στην αντιπροσωπεία ?-Όχι ? Α, τους αλήτες. Ε, δεν πειράζει, στο λέω εγώ. Κοίτα μην το κάψεις το μοτέρ, άσχετε. Και έχε πάντα και κάνα τατράλιτρο SAE 15-50 στο πορτ-μπαγκάζ. Θα σου χρειαστεί καψερέ.

    Ο άλλος νευριάσε επειδή έγραψα εναντίον των παθητικών ομοφυλόφιλων. Φίλε, δεν σου φταίω εγώ, εάν εσύ τον έχεις κάνει φαράσι. Και μη σε νοιάζει, την επόμενη φορά θα γράψω και εναντίον των ενεργητικών, για να μην αισθάνεσαι απομονωμένος.

    ‘Ενας άλλος ζήλεψε που μιλάω φαρσί τα ρώσσικα. Πέντε γλώσσες μιλάω ρε κορόϊδο, γιατί εγώ διάβαζα μικρός, δεν κοίταζα μόνο το ταμπλώ. Εξάλλου δεν έχω ανάγκη να κοιτάξω ταμπλώ πάνω από τρία λεπτά. Σε τρία λεπτά ΞΕΡΩ τι θα γίνει τους επόμενους τρείς (3) μήνες, τουλάχιστον.

    Ένας άλλος, πιτσιρικάς αυτός και νέος στα blogs που δεν ξέρει το παιδάκι ποιος είμ’ εγώ, κατάλαβε ότι γράφω εναντίον της ΕΣΣΔ. Βρε πρασινορουφιάνε, τραπεζικέ υπάλληλε, πότε θα μάθεις να διαβάζεις ελληνικά ?

    Η ξανθιά μαλάκω με το κινητό στ’ αυτί, που σκοτώνει παπάκηδες, τα πήρε στο κρανίο, επίσης. Τράβα μωρή χαζοβιόλα, πλύνε κάνα σώβρακο του άντρα σου, που τον έχεις αναγκάσει τον άνθρωπο να φοράει τα pampers του μωρού, για να μην πιάσει ψείρες.

    Οκέϋ, ξεθύμανα τώρα. Τα λέμε κατόπιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ ένα ξέρω. Το καλύτερο προϊόν της Μητέρας Πατρίδας είναι τα θηλυκά της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λούκραινα, απ΄ότι αντιλαμβάνομαι, πλέον όχι το κείμενο δεν διαβάζεις -καλά, αυτό είναι γνωστό από παλιά- αλλά ούτε καν μπαίνεις στον κόπο να ρίξεις μια ματιά στις φωτογραφίες.

    Η δεύτερη φωτογραφία που μου έστειλες, είναι αυτή ακριβώς που έχω τοποθετήσει στην ΚΟΡΥΦΗ -στην ΚΟΡΥΦΗ διάολε !- του κειμένου. Μέχρι και ο Ray Charles θα την είχε προσέξει. Γιά όνομα της Παναγίας, δηλαδή. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ?

    Όσο για την πρώτη φωτογραφία σου, εάν είχες διαβάσει το κείμενο, θα είχες πληροφορηθεί ότι αυτό τ' αμάξι έβγαινε μόνο σε μαύρο. Οπότε, θα είχες συνοδεύσει την φωτογραφία σου με το εύστοχο σχόλιο ότι ο τύπος που έκανε το συγκεκριμένο restoration, έβαψε το όχημα λευκό. Αλλά πού ?

    Είπαμε, ο Ray Charles θα είχε διαβάσει περισσότερα, ακόμη και δίχως Μπράϊγ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άρε mother Russia!!!

    Μη νομίζεις ότι ξέχασα την αφιέρωση των DDT … να πάρε λίγο Vysotsky να θυμηθώ και ‘γω τότε που άκουγα τον Βάρδο στις τεράστιες κασέτες στα σασλίκ δίπλα στον Μόλδοβα …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οταν λες "οι Ρώσσοι κάρφωσαν την κόκκινη σημαία στη σελήνη," ακριβολογεις;Γιατι αν τα θυμαμαι καλα προσεληνωσαν πρωτοι οχημα το 59,μη επανδρωμενο για πειραματα κλπ,αλλα σημαια δεν μπηκε.
    Μαλιστα νομιζω ενα μελος της Ακαδημιας της ΕΣΣΔ μετα την επιτυχια αυτη(μεχρι τοτε οι Αμερικανοι ετρωγαν τη σκονη τους,ηρθε μετα ο JFK και πηραν κεφαλι)δηλωσε πως δεν εχουν εδαφικες διεκδικησεις στη Σεληνη(!).
    Παντως σημαια της ΕΣΣΔ δεν καρφωθηκε στην αποστολη αυτη(Luna).Mπορει και να κανω λαθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Στις 13 Σεπτεμβρίου 1959 η πρώτη μηχανή από τη Γη έφθασε στο φυσικό δορυφόρο της, τη Σελήνη. Ονομαζόταν Λούνα 2 και ήταν ένα άθλος της Σοβιετικής επιστήμης και τεχνολογίας".
    Πηγή :
    http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE

    Αύριο θα το ψάξω λεπτομερώς να σου πω εάν κατά κυριολεξία την κάρφωσαν, την πριτρίνωσαν ή την άφησαν απλώς να αιωρείται στο διάστημα, χαχαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γιατι ρε συ πρωτ, οι αλλοι σιγουρα την καρφωσαν ή μηπως καρφωσαν την ερημο της αριζονα;... ασε που και η ματζεστυ εχει εκφρασει αμφιβολιες περι αυτου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επίσης αυτό, από τυχαία έρευνα στο διαδίκτυο :
    "το 1959 ο πρώτος πύραυλος, σοβιετικής προέλευσης, φτάνει στο φεγγάρι, όπου τοποθετείται η σημαία της ΕΣΣΔ. Σε δηλώσεις του ο ακαδημαϊκός Λέονιντ Σέντοβ, επιβεβαιώνει ότι η ΕΣΣΔ δεν θα προβάλει εδαφικές αξιώσεις επί της Σελήνης"


    Πηγή : http://forum.math.uoa.gr/viewtopic.php?f=146&t=613

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. οι σοβιετ καρφωσαν τη σιβηρια μαλλον... μπουχαχαχαχαχαχα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Τοποθετείται" λένε αυτοί.

    "Καρφώνεται" επί το ποιητικώτερον.

    Όπως λέμε "ο Ντέμης του κάρφωσε ένα του Θρύλου"

    "Του σφύριξε ένα", επίσης δόκιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα Αμερικανάκια δεν πήγαν ποτέ στο φεγγάρι, το είπε η Λουκρητία, το γράφει η τσικιπίντια, το λένε οι Rammstain στο περίφημο America και το λέω και ‘γω …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Απ΄ο,τι αντιλαμβάνομαι ουδείς "κάρφωσε" τη Σελήνη.Αν και βλαμμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι ναι οι Αμερικανοι δεν πηγαν στο φεγγαρι...Επισης οι Νεφελιμ κυβερνουν τον κοσμο και το 2012 ερχεται ο πλανητης Νιμπιρου.Τι λετε μωρε;Θα το παθω τωρα το εγκεφαλικο!Βλεπουμε Λιακοπουλο ρε σεις για να σπαμε πλακα,οχι για πιστευουμε τις παπαριες του.

    Ρε swear,η πηγη σου ειναι forum φοιτητων.Ενας βαζελος και κατι αλλοι συζητανε.Ασε που υποψιαζομαι πως ειναι και Δαπιτες.Anyway,η απορια μου ειναι η εξης:αφου ηταν μη επανδρωμενη αποστολη και η ρομποτικη ηταν στα σπραργανα πως διαολο καρφωθηκε σημαια;Εγω πουθενα δεν βρηκα για σημαια.
    Ουτε αυτη η πηγη που εδωσες λεει για σημαια(η livepedia κλπ).Μονο ο βαζελος και οι φιλοι του το λενε.

    Με δυο λογια:Long live the United States of America!Κατι πηγατε να κανετε αλλα φαγατε τη σκονη μας.Κουμουνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παντως θα το ψαξω και εγω γιατι δεν ειμαι σιγουρος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έχει δίκηο ο Πρωτ! Απ' το φεγγάρι δεν κατέβηκε ο Γιωργάκης; Και μη μου πείτε πως δεν είναι Αμερικάνος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παντως η τεχνολογια ηταν περισσοτερο γερμανικη παρα ρωσσικη. Ο πυραυλος ηταν μια εξελιξη του V2.
    Αχ, αυτοι οι γερμανοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πρωτεσίλαε, να μην λέμε ΑΡΧΙΔΙΕΣ γιατί τις διαβάζουν και άλλοι. Το λινκ που σου έδωσα ήταν εντελώς τυχαίο από την πρώτη σελίδα αναζήτησης. Αναζήτησης του δευτερολέπτου. Μου πήρε ΕΝΑ (1) δευτερόλεπτο να το βρώ και όπως το βρήκα το έστειλα. Από πού λες να το βρήκαν οι φοιτητές ? Από το κεφάλι τους το έβγαλαν ? Και τί είναι οι φοιτητές, δεν κατάλαβα ? ο Τσουκαλάς είναι ?
    Aφού δεν σου κάνουν οι φοιτητές, πάρε αυτό για αρχή (πάλι από την πρώτη σελίδα, με αγγλική αναζήτηση τώρα, πάλι ΕΝΑ δευτερόλεπτο) και εάν νομίζεις ότι θες να συνεχιστεί η έρευνα μου λες.
    Πηγή : HISTORY.COM (θα έλεγα ότι είναι αρκετά αξιόπιστο, δεν βρίσκεις ?)
    Σελίδα :
    http://www.history.com/this-day-in-history.do?action=Article&id=2790
    September 14, 1959
    Soviet probe reaches the moon
    A Soviet rocket crashes into the moon's surface, becoming the first man-made object sent from earth to reach the lunar surface. The event gave the Soviets a short-lived advantage in the "space race" and prompted even greater effort by the United States to develop its own space program.
    In 1957, the Soviets shocked the United States by becoming the first nation to launch a satellite into orbit around the earth. Sputnik, as it was called, frightened many Americans, who believed that the Soviets would soon develop an entire new class of weapons that could be fired from space. U.S. officials were especially concerned, for the success of Sputnik was a direct rebuke to American claims of technological and scientific superiority over the communist regime in Russia. It was a tremendous propaganda victory for the Soviets, and gave them an edge in attracting less-developed nations into the Soviet orbit with promises of technological aid and assistance.
    The United States responded by accelerating its own space program, and just months after Sputnik, an American satellite went into orbit. In September 1959, the Soviets upped the ante considerably with the announcement that a rocket carrying the flag of the Soviet Union had crashed onto the moon's surface. In Washington, a muted congratulation was sent to the Soviet scientists who managed the feat. At the same time, however, the United States warned the Soviet Union that sending the Russian flag to the moon gave the Soviets no territorial rights over the celestial body. Vice President Richard Nixon expressed some sour grapes by noting that it took the Soviet four tries to hit the moon and reassured Americans that "We are way ahead" in the space race.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανωνυμε σε κοβω για ευρωπαιστη σοσιαλδημοκρατη...Ρε αν δεν ηταν το ΝΑΤΟ θα ειχατε αγαλμα του Μπρεζνιεφ στη πλατεια Συνταγματος.Αντε μην προσκαλεσω τον Ανδριανοπουλο να σχολιασει, γιατι σηκωσατε κεφαλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Με λίγα λόγια, οι Αμερικάνοι ΧΕΣΤΗΚΑΝ πάνω τους που οι Ρώσσοι έστειλαν δορυφόρο με σημαία στο φεγγάρι και άρχισαν να μυξοκλαίνε ότι η αποστολή σημαίας στην Σελήνη δεν τους δίνει κανένα δικαίωμα επ' αυτής.

    Πρόσεξε : Δεν αμφισβήτησαν την αποστολή της σημαίας. Το κυριαρχικό δικαίωμα αμφισβήτησαν.

    Και να που βρέθηκες μετά από 50 χρόνια εσύ, να αμφισβητήσεις ΚΑΙ την αποστολή της σημαίας.

    ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ? ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και κάτι τελευταίο : ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΣΑ. Η Σοβιετική σημαία ΟΝΤΩΣ ΚΑΡΦΩΘΗΚΕ στην επιφάνεια της Σελήνης, μαζί με τη ρουκέτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Α, και να μην ξεχάσουμε ότι οι Αμερικάνοι ΣΥΝΕΧΑΡΗΣΑΝ τους Σοβιετικούς, για το συγλεκριμένο επίτευγμα

    "In Washington, a muted congratulation was sent to the Soviet scientists who managed the feat"

    Πηγή : ως άνω (WWW.HISTORY.COM)

    Tώρα, εάν διαβάζει History.com ή βλέπει History Channel και κάνας φοιτητής Δαπίτης βάζελος, δεν είναι και κακό. Τουναντίον μάλιστα. Κάπως έτσι ξεκίνησαμε όλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Swear,καταρχην το θεμα το ψαχνουμε.Και εγω δεν ειμαι σιγουρος.Το ειπα.
    Απλα, αλλο αυτο:"rocket carrying the flag of the Soviet Union" και αλλο μπηκε σημαια στη Σεληνη.Αλλο υπηρχε σημαια ως διακριτικο του σκαφους ή ενα πανι μεσα στο οχημα και αλλα πραγμα καρφωθηκε σημαια στο σεληνιακο εδαφος.Αυτο μου κινησε την περιεργεια.Δηλαδη μετα το τελος της αποστολης εμεινε σημαια στο φεγγαρι;Εκει ειναι το κουμπι της Αλεξαινας...Ξαναλεω εγω το αγνοω.Παντως απο αυτο:"carrying the flag of the Soviet Union" δεν προκυπτει.Ισως να το βρουμε αλλου.
    Οσο για τους φοιτητες(οχι Τσουκαλαδες δεν ειναι,αλλα ο ενας δηλωνει Μad Boys)δεν εχουν πρωτογενη πληροφορηση.Απλα κανουν copy-paste απο σελιδες "τι εγινε σαν σημερα",αρα δεν ειναι πηγη.

    Το θεμα σημαια θελει ψαξιμο.Εγω δεν ειμαι βεβαιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Και λεγανε οι αμερικανοι: America sleeps under a soviet moon...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πάντως, εμένα μ' αρέσουν οι γυμνές Ρωσίδες που τυλίγονται με την Αμερικάνικη σημαία.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλά, ψάξτο εσύ, περαιτέρω κι αν βρείς κάτι διαφορετικό μας λες και εμας.

    Εσύ τί περίμενες δηλαδή ? Να έχει αποσταλεί και άγημα σημαίας, να τη σηκώσει στον ιστό, με ανάκρουση εθνικού ύμνου και "παρουσιάστε" ?

    Οι Αμερικανοί, πέραν των συγχαρηρητίων, φαγώθηκαν να υφαρπάξουν δήλωση της ΕΣΣΔ ότι η αποστολή σημαίας στη Σελήνη δεν συνεπάγεται εγκαθίδρυση κυριαρικών δικαιωμάτων. Και μάλιστα, μόνος σου γράφεις ότι παρεσχέθη ακριβώς τέτοια διαβεβαίωση. Πώς παρεσχέσθη δηλαδή, εάν δεν υπήρχε το ζήτημα της σημαίας ? Βλέπεις άλλη αφορμή για μια τέτοια δήλωση ?
    Τέλος πάντων, το γεγονός είναι ιστορικά βεβαιωμένο και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Το Λούνα καρφώθηκε στο φεγγάρι και έφερε Σοβιετική σημαία. Σοβιετική σημαία καφώθηκε στο φεγγάρι. Και μιας και τον δορυφόρο δεν τον έστειλε κανένας αλλος, παρά μόνον οι Σοβιετικοί, ακριβολογώ μέχρι κεραίας όταν γράφω ότι κάρφωσαν τη σημαία τους στη Σελήνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το ψαξα λιγο:
    "On 14 September, after 33.5 hours of flight, radio signals from Luna 2 abruptly ceased, indicating it had impacted on the Moon. "

    Πηγη:http://nssdc.gsfc.nasa.gov/nmc/masterCatalog.do?sc=1959-014A

    impact=προσκρουω.Αρα συμπεραινω πως η σημαια εμεινε μεσα στο οχημα που καρφωθηκε στη Σεληνη.Δεν μπηκε ιστος επι Σεληνιακου εδαφους.Διοτι δεν υπηρχε ανθρωπος ουτε ρομποτ να καρφωσει σημαια.Απλα το Luna στουκαρε στη σεληνη και ειχε σημαια μεσα.Υπαρχει μια ποιοτικη διαφορα.

    Και επειδη ειστε παλιοσοβιετοφιλοι:
    "Why didn't the Russians beat the Americans in the moon race? Reviewing the matter with hindsight, it might better be asked -- how did they expect to win? The matrix below shows the reasons as given by the ΜΑΙΝ RUSSIAN observors of the project. These are:

    Vasiliy Mishin, the Project Manager for eight years after Korolev's death, fired in 1974
    Nikolai Kamanin, commander of the cosmonauts and diarist, dismissed in 1972
    Boris Chertok, design leader within Mishin's organization for guidance and control systems, who left extensive memoirs
    Chief Designer Korolev, who confided his concerns, to Chertok before his premature death
    The observations of key other decision-makers as recorded by Kamanin and Chertok."

    Πηγη: Why did the Soviet Union lose the Moon Race?
    http://www.astronautix.com/articles/whynrace.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ποιός μίλησε για ιστό ρε συ Πρωτεσίλαε ?
    Μίλησε κανείς για ΕΠΑΡΣΗ σημαίας ? Για πρόσκρουση δορυφόρου στην σεληνιακή επιφάνεια μιλάμε, είναι γνωστά αυτά τα πράγματα.
    Έφτασε πρώτη η σοβιετική σημαί στο φεγγάρι, ναι ή όχι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εφτασε σε swaer.Aυτο δεν ελαβε χωρα:" οι Ρώσσοι κάρφωσαν την κόκκινη σημαία στη σελήνη".

    Καταλαβαινεις τι θελω να πω.Εμεινε η σημαια μεσα.ΔΕΝ μπηκε σε εδαφος.Λεπτομερεια;Μπορει.Αλλα ειπα απο την αρχη την εννοια της αποριας μου.

    Κατσε να βαλω κατι ακομη:
    http://www.rbrides.com/profile_notlogin.php?id=295250
    Ιδου βρε παλιοκομουνια που καταντησατε το μεγαλο ρωσσικο λαο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. μια χαρα περηφανος μου φαινεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Χχμμμ …. άλλη μια εποικοδομητική αντιπαράθεση μεταξύ Swear και Prot έλαβε χώρα χθες το βράδυ …

    Πρωτεσίλαε μια απορία έχω μόνο και άσε τους Λιακόπουλους στην μπάντα, ΜΙΑ και μοναδική: πως γίνετε σαράντα (40) χρόνια πριν να πήγαν οι Αμερικανοί στο φεγγάρι και να μην μπόρεσαν να ξαναπάνε είτε αυτοί είτε άλλο έθνος; Πως γίνετε να μπόρεσαν να πάνε τότε που η υπολογιστική ισχύς ΟΛΩΝ των μηχανημάτων της ΝΑΣΑ ήταν μικρότερη από οποιοδήποτε γκατζετάκι μπρελόκ σου πουλάει ένας κινέζος με τρία ευρώ στο Μοναστηράκι ενώ τρως σουβλάκια; Τότε που αν έλεγες «μπλογκ» όλοι θα σε κοιτούσαν με απορία και μόνο κάνας πολυταξιδεμένος μπορεί να καταλάβαινε ότι εννοούσες το τεφτέρι του μπακάλη, στο οποίο με το σαλιωμένο του μολυβί καταχωρούσε τα βερεσέδια του κοσμάκη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. freeagle,
    θα τα πουμε αργα το βραδυ.Η εδω ή αν ανοιξουν οι Αliδες καινουριοο θεμα.Προς το παρον σε χαιρετω και συνεζιζουμε το βραδυ.Βye!

    Πρωτεσιλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Και εγω εχω μια απορια. Αφου οι Αμερικανοι δεν πηγαν στο φεγγαρι, γιατι τοσα χρονια δεν τους εχουν ξεμπροστιασει οι Ρωσσοι η οι Κινεζοί;

    Και αν οχι τωρα που ειναι "συμμαχοι", εκεινη την εποχη τι τους σταματησε; Και αν οχι γι' αυτους, για το φουκαριαρικο το προλεταριατο....

    YoDa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Freeagle,
    θα απαντησω στο ερωτημα σου αν και η ιστορια της αστροναυτικης ουδεποτε υπηρξε ιδιαιτερα ενδιαφερουσα για μενα.Οποτε ισως να μην ειμαι ο πλεον καταλληλος.
    Θα πω ομως πρωτα μερικα γενικα πραγματα,τα οποια δεν συνιστουν απαντηση σε σενα,αλλα γενικη τοποθετηση.Μου λες "ασε τους Λιακοπουλους".Θελω να εξηγησω γιατι δεν τους αφηνω.Καταρχην να ορισουμε ποιοι ειναι οι "Λιακοπουλοι".Δεν ειναι το συγκεκρμενο προσωπο,δεν ειναι απλα οι ελληνες τηλε-εμποροι σαβουροβιβλιων λιγοτερο ή περισσοτερο γραφικοι.Ειναι ολοκληρο κινημα οι συνωμοσιολογοι,με ιδιαιτερη ανθιση στις ΗΠΑ.Εμεις εδω, οπως στα περισσοτερα ειμαστε μεταπρατες ή αντιγραφεις.Ακομη και οι συνωμοσιλογοι μας ειναι φτηνοι αντιγραφεις της διεθνους σαβουρας.
    Η αμερικανιδα συγγραφεας Donna Kossy- με ιδιαιτερη ενασχοληση με το προφιλ των ανθρωπων που διαδιδουν παραξενες ιδεες(στην αμερικανικη βιβλιογραφια ονομαζονται cranks ή cooks) σοφα εχει γραψει το 1994 πως "οι θεωριες συνωμοσιας ειναι σαν τις μαυρες τρυπες.Απορροφουν οτιδηποτε τις πλησιασει και γινονται ολοενα και μεγαλυτερες".Εχει απολυτο δικιο!
    Ανορθολογικες δοξασιες που συχνα ειναι αναμφησβητητα ελκυστικες ,αλλα αυτο δεν σημαινει πως παραδινομαστε στη γοητεια τους.Οσοι δημοσιολογουντες δεν κανουν απλα επαγγελμα τη συνωμοσιολογια(συγγραφη σαβουροβιβλιων για πωληση στους αφελεις),απλα καλλιεργουν και θωπευουν τις πιο σκοτεινες πτυχες του ανθρωπινου μυαλου.Προσπαθουν να επιβαλλουν μια κουλτουρα της παρανοιας.Η συνωμοσιοπαρανοια κανει θραυση στην Αμερικη,αλλα δυστυχως και στην Ελλαδα.Στον μπαξε της συνωμοσιολογιας βρισκεις οτι θες:
    -το LSD το ανακαλυψε η CIA
    -το Ολοκαυτωμα δεν εγινε ποτε
    -ο Χιτλερ δεν αυτοκτονησε στο καταφυγιο του,πηγε στη Λ.Αμερικη
    -Ροσγουελ,UFO ,Αrea 51 κλπ.Θα μπορουσα να γραφω ωρες.Και οταν λεω απο ολα εχει ο μπαξες εννοω απο εξοφθαλμες βλακειες που απευθυνονται σε καθυστερημενους(πχ ο Ελβις Πρισλει ζει)μεχρι πιο επιστημονικοφανεις και "λογικες" θεωριες για πιο ιντελεκτουελ κοινο.Λιγο αληθεια,λιγο ψεμα(οχι καμια χοντραδα και μας παρουν με τις πετρες),λιγο αποσιωπηση στοιχειων λιγο αυθαιρετοι συλλογισμοι και ετοιμο το "φαγητο".

    Οπως ειπα τα παραπαμω δεν τα γραφω ως απαντηση σε σενα.Τα θεωρω ομως απαραιτητο πλαισιο,διοτι και η θεωρια "οι Αμερικανοι δεν πηγαν στο φεγγαρι"ειναι δημιουργημα του μεγαλου Οικου των απανταχου συνωμοσιολογων.Θεωρω λιαν πιθανο την ιδεα-υποψια πως δεν πηγανε στο φεγγαρι την ασπαζονται καποιοι αφου ακουσουν-διαβασουν-δουν συνωμοσιολογικο βιβλιο-site-εκπομπη.Θελω να πω δεν ειναι αποτελεσμα πρωτογενους σκεψης.

    Επι του συγκεκριμενου που θετεις:
    -καταρχην δεν πηγαν οι Αμερικανοι μονο μια φορα στη Σεληνη.Εχουμε και λεμε:
    1969 Αpollo 11 με Αμστρονγκ,Ολντριν και Κολλινς
    1969 Apollo 12 με Κονραντ,Γκορντον και Μπιν
    1971 Apollo 14 με Σεπαρντ,Μιτσελ και Ρουζα
    1971 Αpollo 15 με Σκοτ,ιρβιν και Γουορντεν
    1972 Apollo 16 με Ντιουκ,Γιανγκ και Ματινγκλυ
    1972 Αpollo 17 -η τελευται αποστολη προσεληνωσης ανθρωπων με Εβανς,Σμιτ και Κερμαν.

    Τωρα βεβαια οι συνωμοσιλογοι δεν κολλωνουν.Μπορει να τα βγαλουν ολα μουφα.Ολα σκηνοθεσια κλπ.Γιατι;Για οικονομικους,πολιτικους κλπ λογους στο πλαισιο του Ψυχρου Πολεμου.Οι Αμερικανοι δηλαδη ρισκαραν να γινουν οι μεγαλυτερες ρομπες της παγκοσμιου ιστοριας-oγανωνοντας μια συνωμοσια με δεκαδες,εκατονταδες ατομα να συμμετεχουν- για να κοκορευτουν στους Ρωσους και για μερικα εκ.δολλαρια.Το πιστευεις βρε Freeagle;

    Απο απαντηση στην θεωρια αυτη συνωμοσιας βρηκα αυτο.Νομιζω αρκει:Ιdependent evidence for Apollo Moon Landings
    http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_evidence_for_Apollo_Moon_landings

    ΑπάντησηΔιαγραφή