Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2009

Νανά

Είχε την γνωστή αποπνικτική ζέστη της Αθήνας τον Ιούλιο και αναρωτιόσουν αν έκανες καλά που έβαλες κοστούμι. Βιαζόσουν να βραδιάσει, να πέσει ο ήλιος για να σταματήσεις να ιδρώνεις. Το περπάτημα στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου αργόσυρτο, με μπουκάλι νερό στο χέρι. Πριν μπεις στο Ηρώδειο έκανες δυο απανωτά αγχωμένα τσιγάρα. Βαριόσουν λίγο και κυρίως φοβόσουν μήπως βαρεθείς περισσότερο μέσα, αλλά δεν ήθελες να μοιραστείς τους φόβους σου με την υπόλοιπη παρέα.

Οι φοβίες σου διαψεύστηκαν πανηγυρικά. Η Νανά εμφανίστηκε στη σκηνή και γνώρισε κυριολεκτικά την αποθέωση. Με την έμφυτη ευγένειά της ανακοίνωσε σεμνά το τέλος της θριαμβευτικής της πορείας. Ακολούθησαν δύο φοβερές ώρες με την Νανά Μούσχουρη να σε κάνει να αναλογίζεσαι το ακριβό προνόμιο που έχεις, να έχεις γεννηθεί σε αυτήν την γωνία του πλανήτη. Διέκοπτε συχνά για να διηγηθεί ιστορίες με ανθρώπους που την καθοδήγησαν, την σημάδεψαν , την διαμόρφωσαν. Ιστορίες με τον Χατζιδάκι, τον αγαπημένο της Γκάτσο, τον Κουίνσι Τζόουνς.

Η γεννημένη στα Χανιά, το 1934, Ιωάννα Μούσχουρη, έχει την εξής ανατομική ιδιαιτερότητα: η μία φωνητική χορδή της είναι αισθητά λεπτότερη από την άλλη. Η ασυνήθης αυτή κατάσταση εξηγεί και τα μοναδικά χαρακτηριστικά που έχει το ηχόχρωμα της φωνής της. Είναι η τραγουδίστρια με τις περισσότερες πωλήσεις δίσκων παγκοσμίως.230 εκ. δίσκους,1500 τραγούδια σε 15 γλώσσες, 450 albums. Η ευχέρεια της σε πολλές γλώσσες-Γαλλικά, Αγγλικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Πορτογαλικά-της επέτρεψε να προσεγγίσει το κοινό τόσο σε Ευρώπη και Αμερική, αλλά και στην Ασία. Το ρεπερτόριό της επεκτάθηκε σε ευρύ φάσμα. Τζαζ, όπερα, θρησκευτική μουσική, ποπ, δημοτικά ελληνικά.

Ξεκίνησε μαθήματα τραγουδιού σε ηλικία 12 ετών. Άκουγε στο ραδιόφωνο Frank Sinatra, Ella Fitzgerald και Billie Holiday, που της άρεσε ιδιαιτέρως. Το 1950 έγινε δεκτή στο Ωδείο Αθηνών, οπού σπούδασε κλασσική μουσική. Έδειχνε μια ιδιαίτερη κλίση στην όπερα. Το 1957 η διεύθυνση του Ωδείου ανακάλυψε πως η Νανά τραγουδούσε τα βράδια μ’ ένα jazz συγκρότημα. Την έδιωξαν…Εμφανίζεται σε nightclubs.Το 1958 γνωρίζει τον Μάνο Χατζιδάκι που γίνεται ο μέντοράς της. Τον επόμενο χρόνο ερμηνεύει το Κάπου Υπάρχει η Αγάπη μου(στίχοι Χατζιδάκις-Γκάτσος) στο Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού. Κερδίζει το πρώτο βραβείο και αρχίζει να γίνεται ευρέως γνωστή. Το 1960 ερμηνεύει δύο ακόμα τραγούδια του Μάνου, το Κυπαρισσάκι και την Τιμωρία. Εμφανίζεται στο Φεστιβάλ Μεσογειακού Τραγουδιού στην Βαρκελώνη και κερδίζει το πρώτο βραβείο με το Ξύπνα Αγάπη μου, σε στίχους και μουσική του Κώστα Γιαννίδη. Το 1961 τραγουδάει για τη μουσική επένδυση ενός γερμανικού ντοκυμαντέρ με θέμα την Ελλάδα. Το single Weisse Rosen aus Athen,σε μουσική του Μάνου, στα γερμανικά, κάνει πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις στην Γερμανία.

Το 62 γνωρίζει τον Quincy Jones.Tην φέρνει στη Νέα Υόρκη και ηχογραφεί το album The girl from Greece sings.To 63 εγκαθίσταται μόνιμα στο Παρίσι και ηχογραφεί δίσκο με ελληνικά τραγούδια. Το 1965 ηχογραφεί τον δευτέρο δίσκο της στα αγγλικά και ο Harry Belafonte την παίρνει μαζί του σε τουρνέ και ηχογραφούν μαζί το live Αn Evening with Belafonte/Mouskouri.To 1967 είναι η χρονιά της στην Γαλλία. Ο δίσκος Le jour ou la Colombe την αναδεικνύει σε αστέρι πρώτου μεγέθους της γαλλικής μουσικής σκηνής. Εμφανίζεται στο μυθικό Olympia του Παρισιού ερμηνεύοντας γαλλική ποπ, λαϊκή ελληνική μουσική και Χατζιδάκι.. Τα επόμενα χρόνια κατακτάει και την Μ.Βρεταννία, ενώ οι δίσκοι της στα γαλλικά(Comme un soleil, Une voix qui vient du Coeur, Vielles chansons de France κ.α) κάνουν ασύλληπτες πωλήσεις.
Η δεκαετία του 70 την βρίσκει να τριγυρνάει τον κόσμο με δεκάδες συναυλίες και εμφανίσεις. Είναι πλέον μία παγκόσμιας κλάσης ερμηνεύτρια. Ο δίσκος της στα αγγλικά Βook of Songs, πουλάει εκατομμύρια αντίγραφα. Στην Γερμανία το άλμπουμ Sieben Schwarze Rosen σημειώνει πρωτοφανή επιτυχία, ενώ το Je Chante Avec Toi, Liberte αφού κυριεύσει την Γαλλία θα κυκλοφορήσει σε πολλές γλώσσες.
Το 1984 επιστρέφει στην Ελλάδα για μια μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο, με αφορμή την επέτειο 10 χρόνων αποκατάστασης της ελληνικής δημοκρατίας. Ανοίγεται στον ισπανόφωνο κόσμο με το single Con Todo El Alma, που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία σε Ισπανία, Αργεντινή και Χιλή, ενώ το 1987 επιστρέφει στις κλασσικές μουσικές της ρίζες με το διπλό LP The Classical Nana, οπού ερμήνευε αποσπάσματα από αγαπημένες της όπερες, ενώ την ίδια χρονιά δίνει σειρά συναυλιών στην Ν.Κορέα, την Ταιβαν, την Σινγκαπούρη, την Μαλαισία και την Ταυλάνδη. Η συλλογή της Only Love:Τhe best of Nana Mouskouri, που κυκλοφορεί το 1991, σπάει ταμεία στις ΗΠΑ. Το Falling in Love Again:Great songs from the movies θα την ξαναφέρει κοντά με τον H.Belafonte, ενώ τα άλμπουμ της στα ισπανικά (Νana Latina κ.α) θα περιλαμβάνουν ντουέτα με τον Julio Iglesias και την Μercedes Sosa.To 1997 εμφανίζεται για ένα μοναδικό κονσέρτο στον Καθεδρικό Ναό του Αγ.Ιωάννη, στην Νέα Υόρκη. Αργότερα η εμφάνιση της αυτή κυκλοφορεί σε album και γίνεται τηλεοπτικό αφιέρωμα στο PBS.

Το 1993 αναγορεύτηκε σε Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF, αναλαμβάνοντας την θέση που κατείχε η Audrey Hepburn.H πρώτη της αποστολή ήταν στην Βοσνία για να φωτίσει το δράμα των παιδιών-θυμάτων του πολέμου. Η εμπειρίες της από το ταξίδι αυτό την οδηγούν στο να δώσει σειρά συναυλιών σε Βέλγιο και Σουηδία, με σκοπό την συγκέντρωση χρημάτων για τα παιδιά της Βοσνίας. Το 1994 εκλέγεται Ευρωβουλευτής(βρε θηρίο Μίλτο, πώς την κατάφερες;),αλλά δεν ξαναμπαίνει το 1999, αρνούμενη να υποστηρίξει την δυτική επιδρομή στην Σερβία.


Έφυγες από το Ηρώδειο με μια αμφιθυμία. Χαρά που την είδες από κοντά και μελαγχολία που έπεσε η αυλαία. Ρώτησες κάτι ξένους αν ήταν απλοί τουρίστες ή αν ήρθαν επί τούτου. Με περηφάνια σου απάντησαν πως ήρθαν από την χώρα τους(ένας μάλιστα από Αυστραλία) ειδικά και μόνο για την Νανά. Μια παρέα ελλήνων σε εκνεύρισαν με τα ηλίθια σχόλιά τους τύπου «πολύ καλή, αλλά έχει χάσει την παλιά φωνή της». Σου ήρθε να τους περιλάβεις. Τους περιφρόνησες και έφυγες. Εκείνο το βράδυ ήπιες όλα τα ποτά στην υγειά της.

Την Νανά την αγαπάς όχι μόνο γιατί είναι μία μεγάλη Ελληνίδα ερμηνεύτρια με παγκόσμια ακτινοβολία .Την αγαπάς γιατί πορεύτηκε με την κληρονομιά της Ελλάδας στην βαλίτσα της. Με τους μεγάλους Έλληνες συνθέτες και ποιητές, με τα ελληνικά της τραγούδια, με τα δημοτικά και την ελληνική της παιδεία. Έγινε πολίτης του κόσμου, ακριβώς γιατί ήταν μια Ελληνίδα με αυτογνωσία και βαθύ δέσιμο με την ουσία της ελληνικότητας. Κάτι που δεν θα νοιώσουν ποτέ η εγχώριοι εκπρόσωποι της υπο- και θολοκουλτούρας, που πιθηκίζουν άκριτα κάθε «φρούτο» της Έσπερίας. Τίμησε την χώρα της σε όλο τον κόσμο, παραμένοντας πάντα το κορίτσι με τα μεγάλα γυαλιά, που φοράει από τα έντεκά της και τα μαύρα μαλλιά.





Πρωτεσίλαος συνέγραψε

67 σχόλια:

  1. Πόσα, μα πόσα πράγματα εξηγεί αυτό το κείμενο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μιά φορά πήγε Ηρώδειο κι ο Πρωτεσίλαος και μας έπρηξε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εγώ μια φορά έχω πάει στο Ηρώδειο, είδα την Καρυοφιλιά Καραμπέτη στη Μήδεια. Εξαιρετική παράσταση! Όλη η σκηνή γέμιζε από τον κατακόκκινο χιτώνα της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρακαλείται θερμώς ο Usound όπως δείξει αυτοσυγκράτηση και δεν τραμπουκίσει το θέμα τουλάχιστον μέχρι το 10 σχόλιο.

    11η εντολή

    BBC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι εγώ είχα δει μιά φορά τον Βέγγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Alban-man, το έχετε παραφορτώσει το κειμενάκι και κρασσαρει. Και αφήσατε τα προβοκατόρικα σχόλια εις το εμόν, ολίγον θέλουν να με διαγράψουν και εμένα και να μείνουν μόνον οι γνωστοί ανθοί. Θέλετε να γίνουν και τα ιστολόγια σαν το φόρουμ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α proposito, η ενδεκάτη εντολή είναι: "έσο ελευθερος", δι' όσους δεν γνωρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρε, αυτή δεν είναι η κολλητή και ένθερμη υπερχειροκροτήτρια του Ρουβά ? Ή μήπως του Τσαλίκη ? ΌΛο τους μπερδεύω αυτούς τους δύο, εξίσου άφωνοι.
    Δε βαριέσαι αγαπητέ, τα στερνά τιμούν τα πρώτα. Σαν τον άλλον, τον γερο-μπισμπίκη το Σαββόπουλο, κολλητάρι με την Καλομοίρα.
    Δε μ΄αρέσει η Μούσχουρη. Όπως δε μ΄αρέσει κι η Φαραντούρη, για να εξηγούμεθα. Τί είναι δηλαδή η Φαραντούρη ? Σα να τραγουδάει ο Θεοδωράκης (τεράστιος συνθέτης, φρικτή φωνή), αλλά μία οκτάβα πάνω. Εγώ είμαι στρατιωτικός και τα λέω τσεκουράτα.
    Α προπό, απεχθάνομαι ΚΑΙ την Καραμπέτη. Τί σκύλο αγαρηνό είναι τούτο, ωρέ ? Δαγκάνει λέμε. Και υπερβολική στη σκηνική της παρουσία. Και μονοκόματη. Σε όλους τους ρολους παίζει με μίσος. Τί διάβολο, στυμένα λεμόνια κατεβάζει πριν τις παραστάσεις ? Άσε που το παίζει και γκόμενα και μερικοί τσιμπάνε ότι είναι. Χάλια είναι.
    Άλλη χολή θέτε ή φτάνει για σήμερα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ρε συ πρωτ,τι μουσχουρη και κολοκυθια,που νομιζεις οτι γραφεις,στο ιστοτοπο της ακαδημιας?? βαλε κανα βιογραφικο της μακαριτισας της ανν νικολ σμιθ,αυτης της απιθανης βυζαρους που παντρευτηκε τον 92χρονο πετρελαια και σε ενα χρονο τον ξαπεστειλε,να γινει παιχνιδι..δικαστικοι αγωνες,παθη,ναρκωτικα,σεξ (του χαιδευε την φαλακρα),να δεις τι εχει να γινει..και ας τον swear να χτυπιεται ..ακου εκει νανα μουσχουρη,ναι,βαλε και την παξινου σε λιγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι αυτά τα γυαλιά ,ρε πούστη μου! Σα πατομπούκαλα είναι. Νανά η άσχημη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευγε Θρας(καντην με ελαφρα πηδηματάκια και έλα να ανάπνευσεις καθαρό αέρα).
    Εμένα πάλι μου αρέσει και η Φαραντούρη.Γούστα είναι αυτά.Τα αυριανικά περί Ρουβά απάδουν ενός Swear.
    Δες την εδώ να ερμηνεύει το τιμιότερο ελληνικό τραγούδι που ΔΕΝ γράφτηκε ποτέ.

    Παιδιά της Σαμαρίνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι κάνετε τέτοια ώρα Σαββατιάτικα εδώ μέσα?
    Πάλι φάγατε τα λεφτά σας στις μ.....ς?

    Ασχετο: σας αρέσει ο γάτος μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ρε Πρωτ, κόλλησες απ τον Άλμπατρος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο γάτος σου Hi-ten, είναι ό,τι σιχαμερότερο έχω δει ποτέ μου. Όπως όλες οι γάτες, άλλωστε. Αμόλα τον και πάρε κάνα σκύλο, να δεις προκοπή.

    Πρωτεσίλαε, θέλω να δις το εξής : Το '84 γύρισε στην Ελλάδα για να παίξει για την αποκατάσταση της δημορατίας. Πάει καλώς. Το ερώτημα είναι τί ακριβώς έκανε εκείνη στην περίοδο 67-74 για την "αποκατάσταση της δημοκρατίας". Όχι από δω, όπυ δεν ήταν, αλλά από το εξωτερικό, όπου ήταν. Δεν ξέρω, μπορεί να την αδικώ, αλλά για ψάξτο λίγο.
    Δηλαδή, καλά χρυσά και άγια τα παιδάκια της Βοσνίας, αλλά κι αυτά τα δόλια τα ελληνάκια που οι γονείς τους σαπίζανε στα ξερονήσια, ψυχή δεν είχανε ? Ή μήπως τότε χτίζαμε καρριέρα και δεν είχαμε χρόνο για τέτοια, φιλανθρωπικά. Δεν ξέρω, ρωτάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλα,μερα που ειναι ,ας μην κακοκαρδισουμε τον φιλο ΠΡΩΤ,κουκλες ηταν και οι δυο,φτου να μην τις ματιασω,φτου,φτου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εδώ του αρέσει η Λουκρη! Στη Νανά θα κόλλαγε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. στο μεταξυ,εχω ριξει πολυ γελιο με το φιφτυ φιφτυ,που καθε μερα αλλαζετε την σειρα των ονοματων στην μαρκιζα,μου θυμιζει κατι αφισες νυχτερινων κεντρων που για να ικανοποιηθουν ολοι,γινονταν απιθανα εφφε,εβγαινε το κεφαλι του ενος απο την κοιλια του αλλου,ο αλλος τους κοιταζε απο τον ουρανο,και βεβαια παντα πρωτη μουρη αυτη που πηδαγε ο μαγαζατορας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Swear,
    καταρχήν δεν γύρισε,το 84, υπό την έννοια του "ελάτε εδώ να με δείτε".Την προσκάλεσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής να τραγουδήσει στο Ηρώδειο.
    Το τι έκανε κανείς το 67-74 έχει καταντήσει χιλιομασημένη καραμέλα.Δεν γνωρίζω.Ξέρω οτι έδινε συναυλίες σε έλληνες του εξωτερικού.Εδώ η μισή και βάλε Ελλάδα είχε λουφάξει.Θέλεις μήπως να ψάξουμε τους ελληνικούς δίσκους που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα την 7ετια;Θα βρουμε σχεδόν τους πάντες.Θα τους καταδικάσεις και αυτούς;Δεν θα μείνει κανείς...
    Δες σε παρακαλώ τα σχόλια των ξένων χρηστών του Youtube κάτω από τα τραγούδια της και θα καταλάβεις οτι η προσφορά της στην χώρα είναι απείρως μεγαλύτερη από μια δήλωση τύπου:"καταδικάζω την χούντα στην Ελλάδα", η οποία μπορεί και να έχει γίνει,αλλά δεν με ενδιαφέρει να το ψάξω.

    http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=3755492

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χάρε θα σου ετοιμάσω θέμα με γκομενάκι-ξένη ηθοποιό παρελθόντων δεκαετιών να το χαρείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. οχι ρε πρωτ,τι περασμενων δεκαετιων,εσυ αδερφακι μου εισαι φαν ολων των σιτεμενων,σε λιγο θα μου πεις και για την πρωτοψαλτη,καμμια φρεσκαδουρα δεν εχεις,καμμια σασα μπαστα,καμμια μαστροκωστα,καμμια τουρκαλα στην φετινη γιουροβιζιον,αφου ξερεις,ειμαι της κουλτουρας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Άσε που είναι και δημοφιλής, Χάρε! Τον είδε το κουφέτο και μπούκαρε! Σου λέει, ανεβαίνει το επίπεδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. αντε,χαιρετω,παω σε μασκε παρτυ..θα ντυθω αγιος Πετρος(ουχαχαχαχα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κάτι θα κάνουμε ρε Χάροντα...Με καμιά Σκαρλετ Γιοχανσον βολευεσαι;Που είναι και σοβαρή και κόβει και την ανάσα.
    Ξαναβάζω το Δημοτικό γιατι πριν δεν...

    Παιδιά της Σαμαρίνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μα δεν μίλησα εγώ για "καταδίκη". Λέω όμως, ότι όταν διατείνεσαι πως είσαι Έλληνας και ταυτόχρονα τυγχάνεις και παγκοσμίως προβεβλημένος, είτε λέγεσαι Μούσχουρη, είτε Μαλίνα, είτε Ειρήνη Παππα, έχεις ηθική υποχρέωση να πάρεις θέση στα κυρίαρχα ζητήματα του τόπου σου. Άλλες το έκαναν, άλλες λούφαξαν σε κοσμικά πάρτυ. Όχι λοιπόν να κάνεις μούγκα και όταν μας επιστρέφεις -σε ασφαλές περιβάλλον πλέον- να έχεις ξεχάσει μέχρι και τα ελληνικά που ήξερες και όταν σε ρωτάνε το όνομά σου ν' απαντάς "Νανά Μουσκουγί", λες και μου είσαι φραντσέζα.
    Ο Θεοδωράκης την είχε αποκαλέσει "κορίτσι του σαλονιού". Θεωρώ ότι είχε δίκιο. Και βεβαίως δν μπορώ να παραβλέψω όλη αυτή την ολόψυχη -μέχρι παρεξηγήσεως- υποστήριξη προς τους πανίβλακες που στέλνουμε κάθε χρόνο στη Γιουροβίζιον, από Ρουβά μέχρι Βίσση. Τρελλά χειροκροτήματα και υστερικές κραυγές. Αυτό είναι το μόνο ενδιαφέρον τηε κυρίας για τα καλλιτεχνικά δρώμενα εν Ελλάδι ? Το ζει το πράγμα η γυναίκα (η Μούσχουρη). Τονίζω ότι δεν κρίνω την φωνή, που είναι αρίστη, αλλά τον βίο, που δεν με καλύπτει. Γκλαμουριά μου βγάζει πιό πολύ, παρά τέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τώρα πλάκωσε κι η Θρασσάκα, άντε να δούμε πώς θα ξεμπλέξουμε. Ετοιμαστείτε για καμμιά εικοσαριά youtube, από Βαλάντη μέχρι Νίνο. Και πολύ λέω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βρε συ swear,κορίτσι του σαλονιού ήτανε.Και τι μ΄αυτό;Θα αρχίσουμε τώρα τις διακρίσεις από την ανάποδηqΕίδαμε και πάθαμε να σταματήσουμε ως χώρα να περιφρονούμε το "λιμάνι" και τώρα θα περοφρονούμε το "σαλόνι";Κακό του κεφαλιού μας.Δεν μας αξίζει να είμαστε ολοζώντανο παράδειγμα του "ουδείς προφήτης δεκτός εν τη πατρίδι αυτού".
    Το "διατείνεσαι πως είσαι έλληνας" είναι λίγο άστοχη έκφραση.Την φωνή η το στυλ να το κρίνεις και να το κατακρίνεις χίλιες φορές.Είναι δικαίωμα και μάλιστα σεβαστό και κατανοητό καθοτι έχει ενα ιδιαιτερο στυλ.Και εμενα μεχρι πριν ελαχιστα χρονια δεν μου αρεσε καθολου.Πηρα ομως,τυχαια, το live at Herodius Atticus(το 1984 που λεγαμε)και με κερδισε.
    Στα περι 7ετιας δεν εχω να προσθεσω κατι απο προηγουμενο μνμ μου.

    Στου Οθωνα τα χρονια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το "διατείνεσαι πως είσαι έλληνας", φίλε Πρωτεσίλαε είναι εν προκειμένω ο ορισμός της ακριβολογίας, δεδομένου ότι η κυρία Μουσκουγί ήταν αυτή που σε δεδομένη στιγμή είχε δηλώσει πώς ...."έχει ελληνικές ρίζες" !!! Πρόσεξε : δεν είπε "είμαι ελληνίδα"!, αλλά ότι έχει ελληνικές ρίζες. Έτσι το αισθανόταν, έτσι το είπε.
    Περαιτέρω, κάτι θυμόμουν, αλλά έλα που δν ήμουν σίγουρος. Λοιπόν, στις 25 Μαρτίου 1969, στο Παρίσι, η κυρία Μούσχουρη συμμετείχε μαζί με τους Aphrodite's Child στο πάρτυ της Ελληνικής (Χουντικής) Πρεσβείας. Με το πάρτυ αυτό, η Χούντα επιχειρούσε να εμφανίσει ένα σοβαρό Ευρωπαϊκό πρόσωπο σ' ένα Παρίσι που έσφυζε από αντιχουντικούς, που τρώγανε ξύλο από τους μπράβους της Πρεσβείας μέσα στους δρόμους της πόλης, κι ενώ ο Μίκης εκτός από απαγορευμένος στην Ελλάδα, ήταν και φυλακισμένος-εξόριστος. Η Μουσκουγί, δεν μπορεί να επικαλεστεί ότι ήταν απληροφόρητη, αφού της είχε τηλεφωνήσει ο Χατζηδάκης και της είχε ζητήσει να ΜΗΝ πάει σ' αυτό το πάρτυ. Αλλά αυτή πήγε. Θα είχε Ρουβάδες και Αλιάγες φαίνεται, γι αυτό πήγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. To Mουσκουγί επιχείρημα δεν θα το σχολιασω βρε Swear.Oπως και τους Ρουβαδοαλιαγες...
    Αν οντως πηγε σε παρτυ της ελληνικης πρεσβειας στο Παρισι,λαθος.Λαθος της μεγάλο.Να δουμε τις εκπομπες της ελληνικης τηλεορασης στα χριστουγεννιατικα και πρωτοχρονιατικα ρεβεγιον της περιοδου 67-74;Με την συλλογιστικη σου θα ορφανεψει το ελληνικο θεατρο και πενταγραμμο.Ξαναλεω βεβαια πως ηταν λαθος της.
    Αλλη φορα θα πουμε για την αυτοκριτικη που ασκησε το ΕΑΜ και το ΚΚΕ σε οτι αφορα την δολοφονια της Ελενης Παπαδακη(τεραστιας ηθοποιου προπολεμικα),που την φαγανε κατι λουμπεν στοιχεια της ΟΠΛΑ με το επιχειρημα "δεν αντισταθηκε,ηταν αντιδραστικο στοιχειο".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Με το συμπέρασμα της ΟΠΛΑ εγώ συμφωνώ. Με την πράξη διαφωνώ.Ένα φτου αρκεί για τους προσκυνημένους.Εκτός αν δρουν ως Πέμπτη Φάλαγγα. Εκεί, τους παίρνεις το κεφάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μια καλη Ελληνιδα τραγουδιστρια που εκανε καρριερα στο εξωτερικο.

    Κατα τα αλλα, η οπτικη γωνια του swear με καλυπτει.
    Ευτυχως, καποια πραγματα , για καποιους, εχουν τη σημασια τους.
    Τα τελευταια χρονια, μ αυτα που κανει , μου προκαλει μια ελαφρια ανακατωσουρα στο στομαχι.

    Αν δεν συμπαθουσα τον Πρωτεσιλαο, δεν θα ημουν τοσο προσεκτικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. -Πρωτεσίλαε ξεχνάς ότι περιφερόταν ανά την Ευρώπη και διαφήμιζε την υποψηφιότητα Ρουβά στην Eurovision, ως "πρέσβειρα" της Ελλάδας -δήθεν- αλλά στην πραγματικότητα του Ρουβά ? -Ξεχνάς τις συστηματικές της προσπάθειες να μπασει τον Ρουβά στα γαλλική ποπ σκηνή ? (αλλά δεν τα κατάφερε, διότι οι Γάλλοι, αν μη τί άλλο έχουν ισχυρό μουσικό αισθητήριο). -Χάθηκε ο κόσμος να προωθήσει κάναν πραγματικό τραγουδιστή ? -Το ότι παρουσίαζε γαλλικό fame story, κι αυτό ασχολίαστο ? Η γυναίκα είναι του διεθνούς glamour κυκλώματος παραγωγής "σταρς", πάει και τελείωσε. Το ότι έχει απλώς ..."ελληνικές ρίζες" το είπε σε συναυλία της στο Στρασβούργο, το 1999, για να είμαι ακριβής. -Δεν το αξιολογείς ούτε αυτό ? Εντάξει. Το μόνο που απομένει είναι μια φωνάρα του παρελθόντος, με κάποιες μεγάλες επιτυχίες στο ενεργητικό της και πωλήσεις εκατοντάδων χιλιάδων δίσκων. Λείπει κάτι : Η ελληνικότητα. Δεν την αναγνωρίζει ούτε καν η ίδια στον εαυτό της, παρά μόνον με τη μορφή της "ρίζας". Και με κάποια κωλοσπασμένα ελληνικά που ακόμη θυμάται. Τί μου θυμίζει η περίπτωση ? Α, ναι. Βίκυ Λέανδρος. Τέλος πάντων, ας μείνουμε στα τραγούδια, διότι όλα τα υπόλοιπα είναι πολύ πονεμένη ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ηταν ενας αληταρας usound,o Kαπετσαν(τρομαρα του)Ορεστης.Κοινος λωποδυτης και εγληματιας.Ληστευε τα θυματα και μετα μαχαιρι.Βρηκε το τελος που του αξιζε απο μελη του ΚΚΕ.Το οποιο-προς τιμην του-ασκησε σκληρη αυτοκριτικη που επετρεψε σε αλητες να καθαριζουν κοσμο με το επιχειρημα "δεν ηταν στην αντισταση;Φατε την".
    Και για Swear:δηλωσεις της "διατεινομενης" Ελληνιδας....:
    "το σημαντικότερο ήταν ότι τραγούδησα την κληρονομιά μου κι αυτή ήταν η βάση της παρουσίας μου όπου πήγα: οι ελληνικές ρίζες, η ευαισθησία, η συγκίνηση και η αισιοδοξία -που κατά ένα μεγάλο μέρος είναι γενναιοδωρία. Αυτές τις ρίζες χρειάστηκε να τις ποτίσω, να εμπλουτιστώ σε γνώσεις και να σεβαστώ τους ξένους για να σεβαστούν κι εκείνοι τον δικό μου πολιτισμό. Το μεγαλύτερο κατόρθωμά μου είναι ότι η μουσική μας επέζησε 50 χρόνια δίπλα και σε άλλα μουσικά είδη. Τα γνώρισα κι αυτά χωρίς να χάσω την ελληνικότητά μου. Κατάφερα η μουσική μας να υπάρχει στον κόσμο. Είμαι πολύ περήφανη γι' αυτό. Εμαθα πολλά, έζησα πολλά, συνάντησα μεγάλους μουσικούς και με πολλούς από αυτούς συνεργάστηκα...».

    http://lornion.blogspot.com/2008/06/blog-post_4379.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. (Spam-mc)
    Νέο άρθρο φωτιά:
    RMO vs MCO73Pi

    Για να δω και τι λέτε εδώ... Α μάλιστα, για την
    Νανά.

    Καλο βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Swear,στο "εκατονταδων χιλιαδων"προσθεσε και 3 μηδενικα ακομα.
    Στο επιχειρημα οτι οι ελληνες ηθοποιοι και τραγουδιστες συνεχισαν ττην πορεια τους(η την ξεκινησαν) στην 7ετια δεν μου απαντησες.Τους καταδικαζεις και αυτους;
    Για τα υπολοιπα νομιζω οτι υπερασπιζεσαι το κατανοητο σου δικαιωμα να μην σου αρεσει μια παγκοσμιας αναγνωρισης τραγουδιστρια με λαθος τροπο.Δηλαδη πας,βγαζοντας απο την μυγα ξυγκι,να την ισοπεδωσεις.Αρκει το "δεν μου αρεσει".Αρκει γιατι ειναι σεβαστο και κατανοητο.Και μενα δεν μου αρεσει η Στρειζαντ,η Πιαφ,κ.α αλλα δεν τις ισοπεδωνω για να δικαιολογησω την κριση μου.Δικαιουμαι να μην μου αρεσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Και η Νανά έχει σύνδεσμο! Βάλτε κάνα χρώμα διαφορετικό στα links.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Και τέλος πάντων αδελφέ μου, για να φτάσω και στην καρδιά της υπόθεσης, μ΄αυτή τη γιαλούμπα, τις κελεμπίες και το κούρεμα Ελένης Λουκά, μήτε που να τη βλέπω μπροστά μου δε θέλω, την ασουλούπωτη. Και μετά λένε για την Παπαρήγα. Μια χαρά είναι η Παπαρήγα, μπροστά στη Νανά.
    Και τώρα, πές την πατριώτισσα, πες την ελληναρού, πές την αγωνίστρια, πες την ό,τι θες, αλλά μη μου πείς ότι βλέπεται κιόλας, διότι θα φύγω από το μπαλκόνι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. "Μια χαρά είναι η Παπαρήγα, μπροστά στη Νανά."
    Πες το αδερφακι μου απο την αρχη.ΠΕΣ ΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ.ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΜΕ ΧΙΛΙΑ!!!
    Μ΄εφαγες με τα Παρισια και τον Αλιαγα, τοσην ωρα.Αφου εχουμε κοινο τοπο την απολυτη θεα ΑΛΕΚΑ,τι με πρηζεις;
    ΑΛΕΚΑΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Η αυτοκριτική του ΚΚΕ δεν μου λέει τίποτα!Εκ των υστέρων Μαγδαληνές. Κι αυτό που λες σωστό είναι! Αληταράς ο Ορέστης! Αλλά και κάτι λαμόγια σαν τη Νανά, μην τα κάνουμε και Ελληνάρες! Από φωνή έσκισε κι από ψυχή ξεσκίστηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Για να μη σου πω ότι έχει και καλύτερη φωνή. Απλώς είναι ντροπαλή. Τα ξέρει, αλλά δεν τα λέει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. -Λαμόγιο η Νανά ? Σα δε ντρέπεσαι ρε ακαλλιέργητε άνθρωπε !
    Ούτε ο Ρουβάς σ' αρέσει ρε ? Ανθέλληνα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Το χέσαμε! Ν' ανεβάσω κανα κώλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Οχι και λαμογιο ρε παιδια!Το παραχοντρενουμε και χωρις ιχνος στοιχειου.(εκτος αν ειναι στοιχειο ο Ρουβας και ο Αλιαγας).Λετε να μην ξεραν ο Μανος,ο Γκατσος,ο Ξαρχακος ο Καραμανλης και ξερουμε εμεις;

    -Κυριε Ορεστη(με τον Κολοζωφ μιλαω).Εχω εδω εναν usound που μας λεει Μαγδαληνες.Να του πω να περασει απο Περισσο μερια να μας τα πει και απο κοντα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Όχι θρασσάκα, ευχαριστούμε, μόλις φάγαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Δεν καθελκύουμε δεξαμενόπλοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ε αρα είναι οτι πρεπει τοτε.Βρε αφηστε τον κοσμο να εκδηλωθει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ρε συ συνέταιρε, οφείλω να ομολογήσω το εξής : Αυτή η πατέντα που έχεις βρει, αντί να κάθεσαι να γράφεις, ν' ανεβάζεις έναν ή και περισσότερους κώλους και να καθαρίζεις, είναι τελικά πανέξυπνη.
    Είναι μια παραλλαγή της πρακτικής Bluesman, με τη μόνη διαφορά ότι αντί εσύ ν΄ανεβάζεις τραγούδια, ανεβάζεις κώλους (που υπό ορισμένες συνθήκες είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα, όπως λέμε "κώλος ποίημα").
    Μήπως να την κατοχύρωνες την πατέντα σου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Ευτυχώς που βαριέται κι ο Usound, ειδάλλως δεν θα περιοριζόταν στην οπίσθια όψη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ενταξει , και κατι αναπτηρες τους εχει γραψει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ρε ουστ από δω που θα κρίνετε τα κείμενά μου! Όσοι τα διάβασαν αισθάνθηκαν έναν πόνο στο στήθος να το διαπερνά καυληδόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. αυτο;
    http://www.youtube.com/watch?v=MKhxRF9x3zk&feature=PlayList&p=52550C25D6C787D8&index=32

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. ........http://www.youtube.com/watch?v=lgy8_-caoB4&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. thrassaka,
    1.δες τις οδηγιες ανaρτησης utoubιων που εχουν βαλει πανω δεξια οι alibabαδες
    2.σε συγχαιρω ολοθερμα για τα video που βαζεις.Οπου ναναι θα δεχθεις επιθεση βλοσυρων τυπων που θα σε αποπαρουν.Μην πτοηθεις.Ο Πατριαρχης του Σεξισμου usound και οι Εργατες Προστασιας Προβολης Γυμνης Σαρκας θα σε υπερασπιστουμε.
    3.keep up the good work!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ρε Έλενα, δεν μας κάνεις τη χάρη? Άντε να φουντώσεις τον Τούτου! Η μήπως έπεσε εκει η τηλεθέαση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Εγω νομιζα ο Πρωτεσιλαος, αν το γυρισεις, προτιμω Αχιλλεας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Βρε nantia τα χουμε πει αυτα...Ο Π. ηταν μεγαλυτερο παλληκαρι.Βουρ στο θανατο.Ο Α.καλος και τιμιος,αλλα λιγο ντοπε απο την βουτα που του εκανε η μανα του στο νερο και μονο στην φτερνα τον πετυχαινες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. usound
    ο Τ.Τ. έχασε και τον Α.Α.
    μόνο ο παππούς του έμεινε

    prot: thanks

    ΑπάντησηΔιαγραφή