tag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post8788539165951755580..comments2023-08-03T12:00:36.360+03:00Comments on ΑΛΗ ΜΠΑΜΠΑ: Η Δίκη τού Βαθρακομάτη- Μέρος δεύτερονusoundhttp://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comBlogger30125tag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-72783077072583886152009-06-08T01:39:15.653+03:002009-06-08T01:39:15.653+03:00ρε σεις,τον ξερω αυτον τον αλκιβιαδη.ηταν,λεει,κολ...ρε σεις,τον ξερω αυτον τον αλκιβιαδη.ηταν,λεει,κολασμενα ομορφος και κολασμενα προδοταρος....μα πολυ προδοταρος.τωρα βεβαια θα μου πεις,στην αρχαιοτητα το επαιζαν πολυ αυτο το σπορ,ειδικα οι ελληνες με τους περσες,αλλα ο αλκιβος ηταν ο ορισμος του προδοτη της πολης του.haroshttps://www.blogger.com/profile/08401268623922990340noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-75552218433485107412009-06-08T00:14:00.888+03:002009-06-08T00:14:00.888+03:00Ποινική δεν αναλαμβάνω! Α, όλα κι όλα!Ποινική δεν αναλαμβάνω! Α, όλα κι όλα!usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-41262194830885867702009-06-08T00:09:42.007+03:002009-06-08T00:09:42.007+03:00Ναι,οι αθεοφοβοι.Αναλαμβανω την πολιτικη ευθυνη.Ναι,οι αθεοφοβοι.Αναλαμβανω την πολιτικη ευθυνη.Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-21179900064278772092009-06-08T00:05:17.509+03:002009-06-08T00:05:17.509+03:00Μας πήρανε στην πλάκα, Πρωτ!Μας πήρανε στην πλάκα, Πρωτ!usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-2387847051163890052009-06-07T23:41:58.162+03:002009-06-07T23:41:58.162+03:00Και μένα μου άρεσε η Ζακλίν Μπισέ, την είχα δει πρ...Και μένα μου άρεσε η Ζακλίν Μπισέ, την είχα δει πρώτη φορά στον "Βυθό"<br /><br />Η Μπάρμπαρα Μπισέ όμως ήταν υπερεκτιμημένη.Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-61696704645809113562009-06-07T23:31:25.217+03:002009-06-07T23:31:25.217+03:001) Περί Σωκράτη δεν γνωρίζω. Περί Socrates, τα πάν...1) Περί Σωκράτη δεν γνωρίζω. Περί Socrates, τα πάντα.<br />2) Περί Ζακλίν ντε Ρομιγύ, δεν γνωρίζω. Η Μπισέ μου άρεσε. <br />3) Άειντε, γυρίστε το αποκλειστικά τον Αλκιβιάδη, αφού κατά εκεί πάει το πράγμα, από ώρες τώρα. <br /><br />Πρώτο σχόλιο Λούκραινας είδαμε ? Ούτε ο Κλικαδόρος στον εαυτό του δεν γράφει τέτοια.Swearhttps://www.blogger.com/profile/02283009654703547905noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-79065239710059686342009-06-07T23:26:30.468+03:002009-06-07T23:26:30.468+03:00Λεπτομέρειες περί Αλκιβιάδη δεν γνωρίζω, δεν εκφέρ...Λεπτομέρειες περί Αλκιβιάδη δεν γνωρίζω, δεν εκφέρω άποψη.<br />Για την Ζακλίν ντε Ρομιγύ πάντως μπορώ να πω πως είναι εξέχουσα ελληνίστρια, έχει κάνει εκπληκτικές εργασίες για τον μεγάλο Θουκυδίδη, ίσως η κορυφαία σύγχρονη ( πρέπει να πέθανε πέρυσι ). Φυσικά οι δυτικοευρωπαίοι κυρίως έχουν την τάση να ερμηνεύοὒν και να φέρνουν στα μέτρα τους τους αρχαίους έλληνες, για να σταθεί ευκολώτερα η άποψη πως η Δύση στηρίζεται στην αρχαία ελληνική σκέψη, η οποία φυσικά , δεν περιορίζεται στον Πλάτωνα και στον Σωκράτη ( η μεγάλη πλάκα είναι πως τον αγγλικό κοινοβουλευτισμό τον θεωρούν συνέχεια της αρχαίας ελληνικής δημοκρατίας την οποία όμως ο Πλάτωνας συγκαταλέγει στα χειρότερα των πολιτευμάτων), ο δε χρυσούς αιών της ελληνικής φιλοσοφίας είναι οι ίωνες (προσωκρατικοί)Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-61863224503821398762009-06-07T23:18:13.339+03:002009-06-07T23:18:13.339+03:00Νόμιζες.............Νόμιζες.............usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-31083985131400682712009-06-07T23:15:12.791+03:002009-06-07T23:15:12.791+03:001)α,νομιζα πως μονο εγω και εσυ αναφερθηκαμε στον ...1)α,νομιζα πως μονο εγω και εσυ αναφερθηκαμε στον Αλκιβιαδη, οποτε το "καποιος" πηγαινε σε μενα.<br />2)το προηγουμενο 2 που εγραψα<br />3)...Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-25719645077617322102009-06-07T23:12:42.199+03:002009-06-07T23:12:42.199+03:001) Κάποιος, όχι εσύ!
2)Το προηγούμενο 2 που έγραψα...1) Κάποιος, όχι εσύ!<br />2)Το προηγούμενο 2 που έγραψα<br />3)Ούτε εγώ είμαι ο Βλάχος ούτε η Πετρούλα ο Αλκιβιάδης.........usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-85219875561248445002009-06-07T23:08:08.509+03:002009-06-07T23:08:08.509+03:001)εδω:"Αφού κάποιος, πρώτα, μου περιγράψει τι...1)εδω:"Αφού κάποιος, πρώτα, μου περιγράψει τις χάρες του" και εδω:"Προτερήματα δεν βλέπω ν' αναφέρονται"<br />2)γραμματα ηξερε διοτι θητευσε στα μεγαλυτερα μυαλα της εποχης.<br />3)...Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-33495925850494926712009-06-07T23:04:21.406+03:002009-06-07T23:04:21.406+03:001)Τον αντίπαλο, πού τον είδες;
2)Ο έχων καλούς δασ...1)Τον αντίπαλο, πού τον είδες;<br />2)Ο έχων καλούς δασκάλους δεν σημαίνει πως μαθαίνει γράμματα.<br />3) Κι εγώ ασχολήθηκα με την Πετρούλα. Σημαίνει πως είναι σπουδαία;usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-45311467149077766612009-06-07T22:57:51.668+03:002009-06-07T22:57:51.668+03:00Καλα Usound εδωσες μια μαχη χωρις αντιπαλο.Ή μαλλο...Καλα Usound εδωσες μια μαχη χωρις αντιπαλο.Ή μαλλον με ενα φανταστικο αντιπαλο.Εγραψα περι Αλκιβιαδη ως πτυχη της υποθεσης Σωκρατη και ανεφερα ρητα τα λεγομενα του Δεσποτοπουλου:",διχως ηθικους δισταγμους και τελικα μοιραια για τον ιδιο και την πατριδα του".<br /><br />Με καλεις εμμεσως να αναφερω τα προτερηματα του οταν εχω αναφερει τα παραπανω;;;;;Και μετα πανηγυριζεις διοτι δεν ανεφερα προτερηματα για καποιον που εγραψα(μαλλον αντεγραψα)το εξης:"διχως ηθικους δισταγμους και τελικα μοιραια για τον ιδιο και την πατριδα του";;;;<br /><br />Αντιθετως, ισχυριζομαι πως εσυ υπαινιχθηκες πως η Ζακλιν Ντε Ρομιγυ ειναι ασημαντη ιστορικος.Απαντω με το βιογραφικο της:http://www.livanis.gr/ViewAuthors.aspx?ValueId=599946<br /><br />Επισης ισχυριζομαι πως ειπες:"Τα παραμύθια, βέβαια, περί τροπής εις φυγήν διακοσίων ανδρών με το ξίφος ανά χείρας δεν τα μασούν σοβαροί ιστορικοί". Σου ειπα πως τα περι της δολοφονιας του αναφερει ο Πλουταρχος στους Βιους του(οπου ως ζευγος χρησιμοποιειται ο Κοριολανος)και ευτυχως δεν το αμφισβητησες ξανα.<br /><br />Σε οτι αφορα την εκπαιδευση του,ειχε θητευσει σε Πρωταγορα και αλλους σοφιστες(με τους οποιους ο Σωκρατης ηταν σε διαρκη συγκρουση)και γι αυτο ουδεποτε ασπαστηκε το βαθυτερο ηθικο νοημα της διδασκαλιας του Σωκρατη.Παρεμεινε με βαθυ ηθικο κενο στο χαρακτηρα του.Υπαρχει ομως διαφορα μεταξυ ανηθικου και "αγραμματου" που ολοι γνωριζουμε ποια ειναι.<br />Ηταν ενας φιλοδοξος χωρις ηθικους ενδοιασμους.Ηταν θρασυς και σκανδαλοποιος.Εγω ανεφερα την πολυπλοκοτητα του χαρακτηρα ενος μοιραιου για την Αθηνα ανθρωπου με τον οποιο ασχοληθηκε εκτοτε η φιλολογια και η ιστορια(Ξενοφων,Διοδωρος Σικελιωτης,Πλουταρχος,Κορνηλιος Νεπος,Ισοκρατης,Λυσιας).Για σενα το θεμα τελειωνει με τα "ρουφιανος" και τα "ξεφτιλισμενος".Καλα ο Αγγελος Βλαχος στο "Ο κυριος μου Αλκιβιαδης" εκατσε να ασχοληθει με εναν που ηταν ρουφιανος και ξεφτιλισμενος και τιποτα παραπανω;<br />Και με κινδυνο να φανει πως τον υπερασπιζομαι-ενω απλα θελω να διαφανει η γεματη συγκρουσεις και αντιθεσεις προσωπικοτητα του και η συχετιση με το γεγονος οτι ουδολως ασπαστηκε τη διδασκαλεια του Σωκρατη-να αναφερω πως στη μαχη στο Δηλιο(424 πχ) αν και εφιππος δεν τραπηκε σε φυγη με τους αλλους Αθηναιους ιππεις,αλλα αγωνιστηκε μεχρι να διασωσει τον Σωκρατη που μαχονταν πεζος και ετσι εμμεσως του ανταπεδωσε την "χαρη" μια που ο δασκαλος του του ειχε σωσει την ζωη στη μαχη της Ποτιδαιας.Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-64541715769898062272009-06-07T22:51:31.082+03:002009-06-07T22:51:31.082+03:00Πιστύω πως εννοούσε το πρώτο ο Πρωταγόρας.Πάντως ε...Πιστύω πως εννοούσε το πρώτο ο Πρωταγόρας.Πάντως είναι γεγονός ,Ζάρα, πως οι απόψεις των σοφιστών και η επικέντρωση στην ευδαιμονία αποδυνάμωσε την Αθηναϊκή κοινωνία τότε.usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-49174259267257654222009-06-07T22:41:11.060+03:002009-06-07T22:41:11.060+03:00«Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος» είπε ο σοφιστής ...«Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος» είπε ο σοφιστής Πρωταγόρας, ερμηνεύοντας κατά κάποιο τρόπο και την ζωή και την πραγματικότητα ανθρωποκεντρικά. Προσπαθώντας να εμβαθύνω στη ρήση του Πρωταγόρα διερωτώμαι και λέω α) εννοεί τις αισθήσεις του ανθρώπου η δίνει και αυτός την πρωτοκαθεδρία στο ανθρώπινο λογικό όπως ο «αντίπαλος» Σωκράτης που ισχυριζόταν « πάντων χρημάτων μέτρον Θεός». Έχω την εντύπωση πως ισχύει το δεύτερο. Μπορεί να συμφωνούσα με τον Σωκράτη αν δεν έβλεπε την έννοια «θεός» ιδεαλιστικά, κάτι δηλαδή που προσεγγίζεται μόνο διανοητικά. Δεν το βλέπω έτσι. Αν δηλαδή σαν θεό θεωρούσε κάτι που υπερβαίνει τον άνθρωπο, κάτι του οποίου ο άνθρωπος αποτελεί μέρος, τότε θα ήταν κάτι το διαφορετικό. Κάτι σαν την σχέση του Μέρους με το Όλον.<br /><br />Αυτό που με κάνει να βλέπω με δυσπιστία τα λόγια του Πρωταγόρα – ως προς την ισχύ τους , γιατί αλλιώς σαν όραμα είναι πολύ ωραία – είναι επειδή ώρες ώρες έχω την αίσθηση πως οι άνθρωποι υπάρχουν για χάρη των συστημάτων και όχι τα συστήματα για χάρη των ανθρώπων, για τον πολύ απλό λόγο πως το όποιο σύστημα υπερβαίνει τον άνθρωπο. <br />Μπέρδεμα...Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-75662781511664712802009-06-07T21:31:08.299+03:002009-06-07T21:31:08.299+03:00Ώπα! Μπαίνουμε σε άλλες ατραπούς τώρα! Μ' αρέσ...Ώπα! Μπαίνουμε σε άλλες ατραπούς τώρα! Μ' αρέσεις, Ζάρα!usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-49556223737472378892009-06-07T20:53:01.100+03:002009-06-07T20:53:01.100+03:00Αν έχει κανείς ανάγη να μετατρέψει σε τύραννο τον ...Αν έχει κανείς ανάγη να μετατρέψει σε τύραννο τον Λ ό γ ο του, όπως έκανε Σωκράτης, τότε δε θα πρέπει να είναι και μικρός ο κίνδυνος να παίξει κάτι άλλο τον ρόλο του τυράννου. Η λογικὀτητα εκείνη την εποχή λατρευόταν σαν σωτήρας Ούτε ο Σωκράτης ούτε οι "ασθενείς" του ήταν ελεύθεροι να είναι λογικοί η όχι, ανάλογα με το πως ήθελαν - ήταν το τελευταίο μέσο που διέθεταν. Ο φανατισμός με τον οποίο ολόκληρη η ελληνική σκέψη ρίχνεται στην λογικότητα, προδίδει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης: τά ατομα βρίσκονται σε κίνδυνο, δεν είχαν παρά μια εκλογή, είτε να χαθούν είτε να γίνουν παράλογα λογικοί...Λόγος=αρετή=ευτυχία σημαινει απλά : πρέπει κανείς να μιμηθεί τον Σωκράτη και να αντεπιτεθεί στίς σκοτεινές επιθυμίες δημιουργώντας ένα μόνιμο φως, το φως της λογικής. Η κάθε υποχώρηση στα ένστικτα, στο ασυνείδητο οδηγεί προς τα κάτω...<br />Αυταπατώνται οι φιλόσοφοι και οι ηθικολόγοι όταν φαντάζονται πως με το να κηρύττουν τον πόλεμο στην decadence αποφεύγουν οι ίδιοι να γινουν decadents. O Σωκράτης ήταν μια παρεξήγηση, ολόκληρη η ηθική της βελτίωσης, μαζί και η χριστιανική υπήρξε μια παρεξήγηση. Το σκληρό ζωηρό φως, η λογικότητα με κάθε θυσία, η ζωή η φωτεινή, η σκληρή, η μετρημένη, χωρίς ένστικτο, σε αντίθεση με τα ένστικτα, δεν υπήρξε από μόνη της τίποτα παραπάνω από μια μορφή αρρώστιας – και κατά κανένα τρόπο ένα μέσο επιστροφής στην «αρετή», την «υγεία» και την «ευτυχία». Το να είναι κανείς υποχρεωμένος να πολεμάει τα ένστικτά του – αυτό είναι ο τύπος της decadence : όσο η ζωή ανέρχεται, η ευτυχία και τα ένστικτα είναι ένα.<br />Ο ίδιος δεν το έπιασε αυτό, ο πιο πανούργος αυτός απ’όλους τους αυταπατώμενους; Δεν το είπε στο τέλος ο ίδιος στον εαυτό του , στη σοφία του κουράγιου του για τον θάνατο;… Ο Σωκράτης ήθελε να πεθάνει. Δεν ήταν η Αθήνα, ἠταν αυτός ο ίδιος που έβαλε στο χέρι του το δηλητήριο, που ανάγκασε την Αθήνα να του βάλει στο χέρι του το δηλητήριο… «Ο Σωκράτης δεν είναι γιατρός» μονολόγησε ήρεμα: « Ο θάνατος και μὀνο είναι γιατρός εδώ…ο Σωκράτης ο ίδιος δεν ήταν παρά πολλά χρόνια άρρωστος…»<br /><br /><br />ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΝΙΤΣΕ "ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΩΝ ΕΙΔΩΛΩΝ"Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-46727410716877052932009-06-07T19:07:58.951+03:002009-06-07T19:07:58.951+03:00Aπαράδεκτος ο Άλκης, εκτός από το σημείο 5, αυτό μ...Aπαράδεκτος ο Άλκης, εκτός από το σημείο 5, αυτό με τις καρπαζιές που μοίραζε αβέρτα. Αρχαίοι καρπαζοεισπράχτορες. Έπεφτε η σφαλιάρα σύννεφο.Swearhttps://www.blogger.com/profile/02283009654703547905noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-85599785524257748452009-06-07T18:43:58.132+03:002009-06-07T18:43:58.132+03:00Προτερήματα δεν βλέπω ν' αναφέρονται.Ας αρχίσω...Προτερήματα δεν βλέπω ν' αναφέρονται.Ας αρχίσω εγώ για να δικαιολογήσω και τους χαρακτηρισμούς μου.<br />1)"Μιμούμενος τους προγόνους του και πιστεύων πως δεν θα μπορούσε ποτέ, όταν μεγαλώση, να γίνη διάσημος παρά μόνον αν ενόσω ήτο νέος, εφαίνετο όσο το δυνατόν αισχρότερος" <br />Λυσίας, κατά Αλκιβιάδου λειποταξίου<br />2)Ηγήμων. Τύπος αισχρός, παρακαλεί τον Αλκιβιάδη να τον βοηθήσει. Ο παληκαράς εισβάλλει στην εισαγγελία (μητρώον τότε) με τα πρωτοπαλλήκαρά του, παίρνει το βιβλίο των μηνύσεων, βρέχει το δάχτυλο στο στόμα και σβήνει το όνομα τού Ηγήμονος απ' τον κατάλογο των κατηγορουμένων. Απ' το φόβο του χέστηκε ακόμη και ο μηνυτής τού Ηγήμονος. Βεβαίως , οι εποχές ευνοούσαν την τοιαύτη συμπεριφορά τού παλληκαρά. Σε άλλους χρόνους θα του είχαν βάλει το δάχτυλο στον κώλο μαζί με τον σύστοιχο καρπό.<br />Αθην. Δειπνοσοφ. Θ 407 B,C<br />3)Κι αφού μιλάμε για Πλούταρχο. Ιδού πώς περιγράφει τον πρώτο αεριτζή της Ιστορίας(κεφ. v). Αφού από κάποιον κακομοίρη θαυμαστή(;!) του είχε εισπράξει εκατό στατήρας και τον είχε αφήσει πανί με πανί ,τον συνόδεψε σε μια δημοπρασία για να πάρει ο φουκαράς το δικαίωμα τής είσπραξης των δημοσίων φόρων. Πλειοδοτικός ο διαγωνισμός. Του λέει τού κακομοίρη ο Αλκιβιάδης. "Πες ένα τάλαντο!". Τρομάζουν οι υπόλοιποι, ζητούν εγγυήσεις από τον ανθρωπάκο, σηκώνεται το λαμόγιο και λέει "εγγυητής εγώ!". Χέζονται οι υπόλοιποι και πλησιάζουν το φουκαρά, παρακαλώντας να αποσύρη την προσφορά έναντι κάποιου τιμήματος . "Πες ένα τάλαντο!" διατάζει ο παλληκαράς. Το δίνουν οι υπόλοιποι , παίρνει ο λαμόγιος τον φουκαρά και φεύγουν. "Και εκείνον μεν κατ' αυτόν τον τρόπον ωφέλησεν", λέγει ο Πλούταρχος ειρωνικά<br />4)Πλούταρχος και πάλι (κεφ.vii). Συντάσσει τον λόγο του ο θείος του και κηδεμόνας του Περικλής για να λογοδοτήση στους Αθηναίους. Τον πλησιάζει ο εγγράμματος και τον συμβουλεύει "Καλύτερα θάκανες να συλλογιζόσουνα πώς δεν θα δώσεις λόγο στους Αθηναίους!!!"<br />5) Ραπίζει δημοσία γραμματοδιδάσκαλο γιατί δεν είχε μαζί του τον Όμηρο, ραπίζει στο θέατρο τον χορηγό Ταυρέα, μόνο και μόνο επειδή ήταν αντίζηλός του, ραπίζει ομοίως τον Ιππόνικο τον μετέπειτα πεθερό του.<br />6)Αγράμματος; Βεβαίως! <br />"Λαλείν άριστος, αδυνατώτατος λέγειν", είπε ο Εύπολις, εννοώντας πως ήτο πιο καπάτσος στις κατ' ιδίαν συζητήσεις παρά ενώπιον τού Δήμου.<br />Και το συμπέρασμα τού μεγάλου Παπαρρηγόπουλου:<br />"Καθώς οι πολλοί και μεγάλοι ποταμοί οι ακαταπαύστως εις τον Εύξεινον Πόντον καταρρέοντες δεν ισχύουσι να γλυκάνουσι τα ύδατα τής θαλασσίας εκείνης λεκάνης ούτω πολλοί και χρηστοί διδάσκαλοι δεν ίσχυσαν να εξημερώσουν το ήθος και την ψυχήν τού Αλκιβιάδου!"<br />Αν χρειάζεται περαιτέρω αιτιολόγηση τών χαρακτηρισμών μου, ευχαρίστως να επανέλθω. Τα περί ρουφιάνου και συνεπώς ξεφτιλισμένου είναι επίσης ιστορικά αποδεδειγμένα.usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-87014962263657212672009-06-07T13:44:03.261+03:002009-06-07T13:44:03.261+03:00To θεμα ειναι ο Σωκρατης. Και πτυχη ουσιωδης του θ...To θεμα ειναι ο Σωκρατης. Και πτυχη ουσιωδης του θεματος ειναι η πολιτικη μισαλλοδοξια και τα κινητρα των κατηγορων στη δικη. Βασικο κινητρο ειναι η εκδικηση των δημοκρατικων για το καθεστως των Τριακοντα(μαθητης Κριτιας) και η εκδικηση για παλαιοτερες υποθεσεις οπου ανεμιχθη και ο Αλκιβιαδης. Κατηγορειται ευθεως στη δικη ως υπολογος για την πορεια του Κριτια και του Αλκιβιαδη.Ουδεις μιλησε περι 200ανδρων. Την δε δολοφονια του περιγραφει ο-ελπιζω να συμφωνησουμε-σοβαρος ιστορικος Πλουταρχος.Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-18522153302503705412009-06-07T13:24:19.302+03:002009-06-07T13:24:19.302+03:00Ανά χείρα, βεβαίως. Με το άλλο κρατούσε το πουλί τ...Ανά χείρα, βεβαίως. Με το άλλο κρατούσε το πουλί του για είναι πιο πειστικός ο μύθος!usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-18210400461734945812009-06-07T13:19:37.056+03:002009-06-07T13:19:37.056+03:00Το θέμα μας δεν είναι ο Αλκιβιάδης. Αλλά, αν δεν ε...Το θέμα μας δεν είναι ο Αλκιβιάδης. Αλλά, αν δεν ενδιαφέρει ο Σωκράτης, ευχαρίστως να απαριθμήσω μίαν προς μίαν τις διαστροφές τού ανδρός(;). Αφού κάποιος, πρώτα, μου περιγράψει τις χάρες του.Τα παραμύθια, βέβαια, περί τροπής εις φυγήν διακοσίων ανδρών με το ξίφος ανά χείρας δεν τα μασούν σοβαροί ιστορικοί.usoundhttps://www.blogger.com/profile/07077973218902134163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-52315384311437868762009-06-07T12:31:13.939+03:002009-06-07T12:31:13.939+03:00Ναι.Δαγκωτο...Ναι.Δαγκωτο...Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-8422902892279660772009-06-07T12:30:20.213+03:002009-06-07T12:30:20.213+03:00-Ψηφίσατε βρε ?-Ψηφίσατε βρε ?Swearhttps://www.blogger.com/profile/02283009654703547905noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5284936045791481781.post-66859152971058428752009-06-07T12:15:15.942+03:002009-06-07T12:15:15.942+03:00Usound, δεν τον εγκωμιαζει η Ζακλιν, τον Αλκιβιαδη...Usound, δεν τον εγκωμιαζει η Ζακλιν, τον Αλκιβιαδη. Καθε αλλο.Αλλα οχι και αγραμματος(!).Πλατων, Ξενοφων,ολοι οι σωκρατικοι, πιο μετα ο Ισοκρατης, αρχισαν να γραφουν μετα το θανατο του για τον Αλκιβιαδη και τα συμπερασματα που βγαινουν απο τον βιο του.Ξεφτιλισμενος;Ο αυτοκρατορας Αδριανος αιωνες μετα στηνει τον αδριαντα του στο σημειο της δολοφονιας του.Η Ζακλιν αναδεικνυει ολες τις πτυχες της πολυπλοκης προσωπικοτητας του.Για αυτο και ο Κ.Δεσποτοπουλος λεει στον προλογο:<br />"Στο βιβλιο επισημαινεται ο κινδυνος για την κοινωνια απο το συνδρομο της αμετρης φιλοδοξιας των πολιτικων...<br />...Εναργεστατα παρουσιαζεται ο χαρακτηρας του Αλκιβιαδου με τα μεγαλα ελαττωματα και τα εξοχα χαρισματα, εξηγησιμα καπως απο την καταγωγη ή και απο τον κοινωνικο επηρεασμο, αλλα προπαντων εκγονα του φυσικου προικισμου του ή ευρυτερα του ασταθμητου ατομικου παραγοντος...<br />...Με κριτικοτητα ομως εξιστορειται ο δημοσιος βιος του και ιδιαιτερα η πολιτικη του δραση,μεγαλοπνευστη,παρατολμη,διχως ηθικους δισταγμους και τελικα μοιραια για τον ιδιο και την πατριδα του"Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.com